כתב אישום נגד המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

חליל דויכאת, תושב הכפר רוגיב, שעבד כפועל בניין בפתח תקווה, נאשם כי דקר למוות את הרב "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל-אקצא ואללה"
אייל חן |
משפחתו של שי אוחיון הי"ד מגיעה לבית המשפט, אוקטובר 2020. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום, נגד חליל דויכאת, תושב כפר רוגיב בן 46, בגין רצח בנסיבות מחמירות של הרב שי אוחיון ז"ל והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור. "לאורך חקירתו, על אף שנשאל על כך בהזדמנויות שונות במפורש, לא הביע הנאשם כל אמפתיה, חרטה או צער ביחס לקרבן או בני משפחתו", כתבה הפרקליטות לבית המשפט.

על פי כתב האישום, הנאשם עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה בהתאם להיתר עבודה חוקי תקף שניתן בעניינו. הנאשם שקל וגיבש החלטה להמית באמצעות סכין אזרח או חייל ישראלים יהודים, באשר הם, "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל-אקצא, ואללה".

בהתאם להחלטתו ולתכנית הפיגוע, נטען באישום, נטל הנאשם סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מהאתר. לאחר שחיפש קרבן והזדמנות מתאימים לביצוע תכנית הפיגוע במשך כשעה, הבחין הנאשם בשעה 13:15 בערך ברב שי אוחיון ז"ל, שצעד מולו ברחוב.

הנאשם, כך מתואר באישום, שלף את הסכין מכיס מכנסיו ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות. בשלב זה, הבחין עובר אורח במתרחש, וזרק לעבר הנאשם חפץ בניסיון לסייע לאוחיון. רק אז, נטען, הניח הנאשם לקרבנו, אשר כבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם המנוח לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום. על פי האישום, בשלב הזה, שקל דויכאת אפשרות לדקור באופן דומה גם ישראלים יהודים נוספים. אולם כוחות משטרה שהוזעקו למקום הצליחו לאתר אותו, להשתלט עליו ולעצור אותו.

לצד כתב האישום החמור, הוגשה לבית המשפט גם בקשה להשאיר את הנאשם במעצר עד לתום ההליכים נגדו. "נגד המשיב קמה עילת מעצר", נכתב בבקשה, "כיוון שהוא מואשם בעבירה שדינה מאסר עולם, וכי הוא מואשם בעבירת ביטחון וכן בעבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות ותוך שימוש בנשק קר, חזקה כי קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה".

עוד נכתב בבקשה למעצר עד לתום ההליכים: "נגד המשיב קמה עילת מעצר, שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאתם הקטלנית והרצחנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם, קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור. מסוכנות רבה ומובהקת זו של המשיב מתגברת עוד יותר בשים לב לכך שלאורך חקירתו, על אף שנשאל על כך בהזדמנויות שונות במפורש, לא הביע כל אמפתיה, חרטה או צער ביחס לקרבן או בני משפחתו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות