העצורים טענו כי מנעו מהם זכויות – מפקד התחנה יצטרך לתת תשובות

בית המשפט השלום בבאר שבע הורה למפקד משטרת רהט לספק הסברים בתוך שבוע מדוע פגע לכאורה בזכותם של בני זוג שנעצרו להיוועץ עם עורך דין
ציון חן |
רהט. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במהלך דיון שהתקיים בבית משפט השלום בבאר שבע, טען בא כוחה של אישה, שנעצרה ביחד עם בעלה, כי "נזרק" מהתחנה מבלי שהתאפשר לו לתת ייעוץ ללקוחה שלו. בעקבות טענותיו, הורה בית המשפט למפקד משטרת רהט, סנ"צ עמוס דמרי, להתייחס להאשמות. "ככל שהטענות נכונות מדובר בפגיעה בזכות ההיוועצות", כתבה השופטת שרה חביב בהחלטתה.

בני הזוג, תושבי רהט, הוריהם של שלושה ילדים קטנים, נעצרו בעקבות קטטה אלימה ביניהם. האישה, שעל גופה סימני חבלה ממכות שספגה, סיפרה כי הבעל כלא את שניהם בחדר והכה אותה באמצעות מקל. לדבריה, היא החזיקה בידה סכין ואיימה כי תתאבד אם לא ישחרר אותה. לגרסתה, הבעל אכן נדקר, אך היא לא דקרה אותו כפי שהמשטרה טוענת. לשיטתה, היא החזיקה בסכין כהגנה עצמית.

"יכול להיות שהסכין פגעה בו", אמר הסנגור של האישה, "שום אישה בדואית לא תדקור את בן-זוגה. לא בכל יום אישה בדואית מתלוננת על בן-זוגה. התיק הזה זועק לשמיים".

הבעל שנעצר על תקיפת בת הזוג וכליאתה בחדר, ואילו האישה נעצרה בחשד כי דקרה אותו. השניים הובאו לדיון בעניינם בבית המשפט ומעצרם הוארך ביום אחד.

במסגרת הדיון במעצרה של האישה, התלונן הסנגור בפני שופטת המעצרים בבאר שבע, שרה חביב, וטען כי שוטרי התחנה סילקו אותו מהמקום מבלי שהתאפשר לו לייעץ ללקוחה שלו כראוי. "ביקשתי מקום לשוחח עמה ולהחתימה על טפסים, ואחד השוטרים סילק אותי מהתחנה", סיפר הסנגור, "אמרו לי שהתחנה בשיפוצים, ושעלינו לעמוד ליד קיר תומך. בשלב מסוים צעק עלי השוטר, שאם זה לא מתאים לי, שאצא מהתחנה. לא יתכן שאתן יעוץ בעמידה ליד קיר בחושך, ולא יתכן ששוטר יצעק עלי ויסלק אותי מהתחנה".

"ככל שטענות אלה נכונות, הרי שמדובר בפגיעה בזכות ההיוועצות, ואין לאפשר אותה", קבעה השופטת, "עותק מהחלטתי יועבר למפקד תחנת רהט, אשר ייתן את דעתו על העניין, ויגיש התייחסות בכתב לבית המשפט בתוך שבוע. התגובה תובא לעיוני".
____________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרה חביב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות