כוכב עולה: כיצד הפך עו"ד תום שנפ לשם החם של דיני לשון הרע

עו"ד שנפ רק בן 32 וכבר בעל משרד בוטיק מצליח המתמחה בתחומי לשון הרע והגנת הפרטיות. לנגד עיניו תמיד עומדת מטרה אחת – הצלחה. והוא אינו מוותר עד ההגעה ליעד.
%d7%a8%d7%95%d7%aa%d7%99-%d7%95%d7%a8%d7%93 |
עו"ד תום שנפ

למי שמסתובב במסדרונות בתי המשפט בתקופה אחרונה כבר יצא להיתקל בעו"ד תום שנפ. לאחר שניהל במשך שנים תיקים רבים ומורכבים באחד המשרדים הגדולים בארץ וזכה להצלחות רבות, יצא עו"ד שנפ לדרכו העצמאית ומאז הוא רק צומח. מדובר על אחד מעורכי הדין הפעילים ביותר, כזה אשר אינו נח לרגע.

את משרדו, אשר מתמחה בתחומי לשון הרע והגנת הפרטיות, ייסד עו"ד תום שנפ בשנים האחרונות אך כבר כעת ניתן לומר כי מדובר על הצלחה מסחררת. רשימת הלקוחות המפוארת, לצד עיון בתיקים בהם הופיע עו"ד שנפ בבתי המשפט, מעידה על כך.

בשיחה שערכנו עמו, לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות לתאם את הריאיון עמו, עו"ד תום שנפ מספר כי תמיד חלם להיות כעורך דין, וכיצד חלום הילדות התגשם ותורגם למציאות חיים של אדם בוגר.

"מאז שאני זוכר את עצמי ידעתי שאהיה עורך דין. אני זוכר עוד בכיתה א' שעשינו סבב בכיתה והמורה שאלה כל ילד מה ירצה להיות שיהיה גדול. כולם ענו שיהיו מפורסמים, כדורגלנים, שחקנים וכו' ואני עניתי שאהיה עורך דין. לא הייתה לי סיבה ממשית לרצון שלי להיות עורך דין, לא היו לי עורכי דין במשפחה, ולא באמת ידעתי מה זה אומר להיות עורך דין אבל הרגשתי שזה מה שאני רוצה. כשגדלתי הבנתי שהרצון שלי בתור ילד חייב להתממש. הבנתי שהחוק מעניין אותי, שאני רוצה לדעת כל מה שקשור בחוק ומשפט, ושאני רוצה לעשות שימוש בידע שלי כדי לעזור לאחרים".

לאחר תום לימודיו, עו"ד שנפ בחר בתחום התמחות ייחודי – לשון הרע והגנת הפרטיות. לרוב, מי שמכיר בחשיבותו של התחום, הם מביני עניין, בעיקר מי שמצויים בעולמות ההייטק והטכנולוגיה. הציבור הרחב פחות מודע למרכזיותו של התחום בעולם העסקים והטכנולוגיה של ימינו.

עו"ד תום שנפ

מדוע פנית לתחומי ההתמחות הללו דווקא?

"לא הרבה עורכי דין מכירים את התחום של לשון הרע והגנת הפרטיות. רוב עורכי הדין פונים היום באופן אוטומטי לתחומים היותר "סקסיים" של נדל"ן, משפט מסחרי וכו', אבל אני נמשכתי יותר לתחום של לשון הרע ופרטיות. היתרון המרכזי שאני מוצא בתחומים הללו הוא העניין והגיוון. אין תיק אחד שדומה לאחר. כל תיק הוא עולם ומלואו. העניין והגיוון הללו מאפשרים לי להישאר חד ונלהב בכל תיק כאילו זה התיק הראשון שלי.

"בנוסף התחומים הללו מקיפים מגוון רחב של היבטים משפטיים ושל החיים. אני יכול למצוא את עצמי בשבוע אחד מנהל תיק בבית משפט אזרחי בשל לשון הרע שנובע מסכסוך עסקי בין שתי חברות, לאחר מכן מנהל תיק בגין פגיעה בפרטיות בשל סכסוך משפחה, ולבסוף בבית הדין לעבודה בשל לשון הרע הנובע מסכסוך שנתגלע בין עובד ומעביד".

משרדו של עו"ד תום שנפ מייצג תדיר תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע והוצאת דיבה, בכל הערכאות, ובכל תחומי המשפט – אזרחי, משפחה, עבודה. חרף גילו, עו"ד שנפ צבר קילומטראז' שלא יבייש את הוותיקים שבעורכי הדין. גם בתחום ההגנה על הפרטיות עו"ד שנפ ניהל לאורך השנים מאות תביעות שני צדי המתרס.

מלחמתו של עו"ד שנפ להגנה על שמו הטוב של אדם ועל פרטיותו היא בדמו והוא רואה בה שליחות אמתית. "מעבר לגיוון והעניין", הוא אומר, "סיבה נוספת ומשמעותית לבחירה שלי להתמקד בתחומים האלה נעוצה בעובדה שבתחומים האלה אני מרגיש שאני באמת משפיע על חיים של בן אדם ויכול לפתור עבורו מצוקה אמיתית שהיא מעבר לכסף.

"ברגע שאדם מרגיש שפגעו בשמו הטוב או בפרטיות שלו הוא רוצה תיקון. התיקון הזה מתאפשר באמצעות ההליך המשפטי. אני נלחם בשביל כל לקוח כאילו הוא הבן שלי. אי אפשר לתאר את ההרגשה של אדם שקיבל פסק דין שקובע שהצד שכנגד הוציא את דיבתו ועכשיו יש גושפנקא של בית משפט שהדברים שנאמרו עליו אינם אמת. אין לזה מחיר! שם באמת מרגישים את השליחות בעבודה שלי וזה מזכיר לי כל פעם מחדש את הסיבה שמלכתחילה פניתי ללימודי המשפטים".

כששומעים את ההתלהבות בדבריו של עו"ד שנפ, ורואים את הניצוץ בעיניו, מבינים כיצד הצליח בתוך תקופה קצרה לבנות מוניטין וקהל לקוחות נאמן, ולבסס את עצמו כאחד מעורכי הדין הבולטים והמוכרים בתחום. לשאלה כיצד הצליח לפלס את דרכו ולמצב עצמו לצד בכירי עורכי הדין בתחום, משיב עורך דין שנפ כי "מדובר על שילוב של ידע, הבנה משפטית, עבודה קשה, ומעט מזל".

"בעריכת דין בכלל, ובתחום שבו אני מתעסק בפרט, מאוד חשוב לשמור על דיסקרטיות. לכן אני מקפיד לשמור על פרטיות הלקוחות. ברגע שלקוח מגיע אלי כל מה שנאמר נשאר בדלתיים סגורות"

עו"ד תום שנפ מוכר אמנם כמי שייצג לאורך השנים גורמים רבים ומפורסמים, בהם אישי ציבור בכירים, רבנים וכו'. עם זאת, לבקשה לשתף בתיקים שריגשו אותו במיוחד משיב עו"ד שנפ לאחר התלבטות רבה: "אני חושב שבעריכת דין בכלל, ובתחום שבו אני מתעסק בפרט, מאוד חשוב לשמור על דיסקרטיות. לכן אני מקפיד לשמור על פרטיות הלקוחות. ברגע שלקוח מגיע אלי כל מה שנאמר נשאר בדלתיים סגורות".

כאשר התעקשנו, עו"ד שנפ סיפר לנו על תיק בו ייצג כנגד גוף תקשורת גדול. "אחד התיקים היותר מעניינים שייצגתי בהם", סיפר, "היה תביעה של אזרח מן היישוב שנפגע מכתבה שפורסמה בעניינו. את הנתבעים ייצג אחד המשרדים הגדולים והמוכרים בתחום והגישה שלהם הייתה מאוד מזלזלת ולוחמנית. אני זוכר את השיחות הראשונות שניהלנו עם באי כוח הנתבעים שהמליצו לנו בהתנשאות לרדת מהתיק הזה, כי זה "לא ייגמר טוב" כטענתם".

עו"ד שנפ ממשיך: "אני גם זוכר את הסכום ששולם ללקוח שלי רק כמה חודשים לאחר מכן, ואת ההתנצלות שפורסמה בעניינו, לאחר שהנתבעים שמעו את בית המשפט בדיון הראשון, והבינו שהתיק הזה עלול להיגמר בהפסד צורם עבורם. הסיפוק היה אדיר. ההרגשה הייתה שהצלחתי, באמצעות עבודה מאומצת, והרבה יצירתיות, להביא ללקוח שלי נחת לאחר הנזק האדיר שנגרם לו בעקבות הכתבה. החיוך שלו, והדברים שאמר לי לאחר שנגמר התיק, יישארו חקוקים בזיכרוני עוד שנים רבות".

מהם ההישגים שהכי חשוב לך להעניק כעורך דין ללקוח?

"הצלחה בעיניי היא מה שהלקוח רואה כהצלחה. בניגוד לתחומי משפט קלסיים, בתחום שלי מה שמניע את הלקוחות זה לאו דווקא כסף. כל לקוח מגיע אלי מסיבה אחרת, ולכל לקוח שאיפה שונה. לפעמים זה כסף, אבל הרבה פעמים זה דווקא דברים אחרים. אחד הדברים הראשונים שאני מקפיד לברר עם הלקוח, כבר בפגישה הראשונה, זה מה מניע אותו, ומה מטרתו בהליך המשפטי אליו אנחנו יוצאים. התשובה שלו יושבת לי בראש תמיד ואני לא מרפה עד שאני מגיע לתוצאה אליה ביקש להגיע".

עוד שנפ מוסיף: "מעבר לתוצאה, אני רואה חשיבות גם לדרך. החוויה של הלקוח בהליך משפטי, בייחוד כזה של לשון הרע או פרטיות, יכולה להיות פעמים רבות חוויה לא נעימה. לכן אני משתדל תמיד להיות זמין ללקוח, לשמש לו אוזן קשבת, וכמובן לעדכן אותו בכל התפתחות, ולעבוד איתו בשיתוף פעולה מלא".

מה ההפסד הכי צורב?

"היו גם הפסדים במהלך השנים, אבל מעל 90% מהתיקים הסתיימו בהצלחה. הסיבה לכך היא שאני תמיד מבצע הערכת סיכונים מקיפה וברורה עם הלקוחות, המתבססת על אלפי שעות בית משפט ועל הניסיון שצברתי, כך שאני קולט אך ורק תיקים שאני מאמין בהם וביכולת שלי להביא את הלקוח לתוצאה הרצויה עבורו. על תיקים שאינם מצדיקים ניהול תביעה אני מוותר – גם אם זה אומר שאני מפסיד כסף מהמהלך הזה".

איזה טיפ היית נותן לעורכי דין בתחילת דרכם?
"ידע, ידע ועוד פעם ידע. הדבר הכי חשוב לעורך דין בתחילת דרכו זה ללמוד, לשאול, לחקור ולהעמיק את הידע. קחו לכם כמה שנים כדי ללמוד, תמצאו מנטור טוב, תעבדו בצמוד אליו, ותספגו כמה שיותר.

"מעבר לכך בעולם של היום חשוב מאוד למצוא נישה שמעניינת אתכם, ולהתמקצע בה. לא להתפזר ולעסוק בתחומי משפט שונים. מי שיידע להתמקצע ולהפוך למומחה בתחומו, יוכל לתת שירות מצוין ללקוחות שלו, ולספק תוצאות. שירות מצוין ותוצאות מעולות זו הדרך הטובה ביותר להצלחה".

מה המוטו שלך?
"אין קיצורי דרך".


עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות