מהפכת הכשרות: הכרה מטעם הרבנות הראשית בצהר

הבנות בין הצדדים הובילו להודעה מטעם הרבנות הראשית כי תאפשר לבתי עסק להיות מפוקח על ידי גוף חיצוני לבדיקת הכשרות
אייל חן |
לוגו ארגון צהר

הרבנות הראשית הודיעה כי בתי עסק יוכלו לעדכן את ציבור הלקוחות כי הם מפוקחים על ידי גוף חיצוני שאינו הרבנות הראשית וכי קיים פיקוח וביקורת על חומרי הגלם ואופן הטיפול במזון. ההכרה של הרבנות בגוף מפקח חיצוני לשכרות באה על רקע שיח משותף בינה לבין כשרות צהר.

"מדובר בהסכמה היסטורית בין כשרות צהר לרבנות ובמהפכה של ממש בעולם הכשרות",, אמר מנכ"ל כשרות צהר, יהודה זיידרמן, "ההכרה של הרבנות בגוף מפקח חיצוני היא צעד אמיץ ונכון".

לאחר מאבק ארוך וכיפופי ידיים ביקשו אנשי כשרות צהר להביא לשיח והבנות בין הרבנות הראשית לבינם. במהלך החודשים האחרונים נפגשו נציגי הרבנות ונציגי כשרות צהר כדי לדון בדרכים השונות למלא אחר הפסיקות השונות והוראות היועמ"ש וכל זאת כאמור מתוך הידברות.

כעת פרסמה הרבנות הראשית מסמך "מדיניות אכיפה פלילית של היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות". במסמך נכתב לראשונה כי רשאי בעל עסק "להציג הצהרה מצידו כי בית העסק מפוקח על ידי גוף חיצוני שאינו הרבנות הראשית" וכי אותו גוף מוודא כי "חומרי הגלם ואופן הטיפול במזון מבוקרים". הגוף מוודא עוד כי המטבח הינו בחזקת בשרי חלבי או פרווה.

בעל העסק, לפי המסמך, רשאי לפרט מאפיינים נוספים מתחום הכשרות ובכלל זה כי הבשר נרכש ממשחטה כשרה, אין חשש לחמץ שעבר עליו הפסח טיפול בקטניות וכן הלאה.

מנכ"ל כשרות צהר יהודה זיידרמן שהיה מיוזמי השיח עם נציגי הרבנות , הביע שביעות רצון מההודעה: "מדובר בהסכמה היסטורית בין כשרות צהר לרבנות ומהפכה של ממש בעולם הכשרות, לראשונה יש הכרה של הרבנות הראשית בגוף מפקח חיצוני. מדובר בצעד אמיץ ונכון של שני הצדדים שכל כולו הוא טובת העולם היהודי וטובתם של מי שמבקשים לשמור מצוות ולהגדיל כשרות בישראל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות