רמי לוי נגד תאגיד המחזור: מנצל את כוחו המונופוליסטי

רמי לוי טוען בתביעה בגובה 6 מיליון שקלים כי תאגיד המחזור נוהג בבריונות ובצורה כושלת "ואינו משלם את מלוא התמורה עבור הבקבוקים שנאספים"
אייל חן |
רמי לוי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לבית משפט המחוזי מרכז בלוד, הוגשה תביעת מיליונים של רמי לוי שיווק השקמה, נגד תאגיד איסוף מכלי משקה בע"מ בטענה להתנהלות בריונית וכושלת. "החברה מנצלת את כוחה המונופוליסטי באיסוף מכלי המשקה מבתי העסק", לשון התביעה.

בתביעה מציינים נציגי רמי לוי, כי חוק הפיקדון על מכלי משקה, הטיל על יצרני ויבואני מכלי המשקה חובות סטטוטוריות למחזור מכלי המשקה המיוצרים או מיובאים על ידם. יצרני ויבואני מכלי המשקה ממלאים את חובותיהן הסטטוטוריות באמצעות תאגיד איסוף מכלי משקה, אשר הוקמה על ידם.

לפי התביעה, החוק מטיל על בתי העסק, ובהם התובעת, חובות דרקוניות ומרחיקות לכת, לאיסוף מכלי המשקה מהצרכנים ובלא כל תמורה, וכדי לאזן הוראות אלו, מחייב את יצרני ויבואני מכלי המשקה, לאסוף את מכלי המשקה מבתי העסק בתדירות סבירה ולהשיב לבתי העסק את הסכומים ששולמו על ידם לצרכנים.

על פי התביעה, התאגיד כאמור, מתנהל באופן כושל ומנצל את כוחו המונופוליסטי באיסוף מכלי המשקה מבתי העסק. כך נטען כי התאגיד אינו משלם את מלוא התמורה בגין מכלי המשקה המושבים על ידי התובעת לנתבעת, וזאת, בשל מודלים סטטיסטיים נסתרים, שהם מסרבים לגלות. "המודלים האלו", נכתב, "מיושמים על ידם בחוסר תום לב ובאופן גורף תוך הפרת הוראות הדין והחוזה".

לפי חברת רמי לוי, מבחן התוצאה מלמד כי היא משלמת לצרכנים יותר כספים מאלו שהיא מקבלת מהתאגיד בפועל, באופן היוצר אצלה חסרון כיס משמעותי. מנגד, התאגיד משלם לבתי העסק תשלומים נמוכים בהרבה ממספר מכלי המשקה שהיא ממחזרת בפועל בהתאם לדיווחיה לממונה.

טענה נוספת שעולה בתביעה היא כי התאגיד אינו מגיע לבתי העסק לאסוף מכלי המשקה בתדירות סבירה, ובשל כך, מצטברים בבתי העסק "כמויות אדירות של מכלי משקה מזוהמים ומצחינים, תוך פגיעה בהיקף שטחי המסחר ובמוניטין של חברת רמי לוי".

בתביעה מצוין גם כי התאגיד הציב רק מכונת איסוף אוטומטית אחת מתוך מאה מכונות איסוף, בסניפי רמי לוי, זאת, למרות שנתח השוק שלו הוא 13%. "התאגיד", נכתב עוד, "פועל בחוסר תום לב קיצוני תוך שקילת שיקולים זרים, שאין בינם ובין מחזור מכלי משקה כל קשר". לאחר שניסיונות להסדיר בכל דרך את כשלי התאגיד בהידברות עימם עלו בתוהו, הוגשה התביעה בגובה 6 מיליון שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות