משפחת רפאלי תובעת את "השוכר מהגהינום" ודורשת התנצלות

בני משפחת רפאלי תובעים דייר שהתגורר בדירתם בצפון תל אביב, שלאחר שהתעמתו עמו על חוסר נכונותו לשלם את שכר הדירה והוצאות המגורים, הפיץ בשכונה כי נקלעו למצוקה כלכלית ודורשים פיצוי והתנצלות
רונן לוי |
בני משפחת רפאלי תובעים דייר שהתגורר בדירתם
רפי רפאלי ובתו, בר רפאלי. צילום: יריב כץ, פלאש 90

בני משפחת רפאלי, רפאל, דור, און וניל בן פורת, הגישו תביעה על סך 300 אלף שקלים נגד אבידן גוב בגין לשון הרע, פגיעה בפרטיות ורשלנות.

בתביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין של המשפחה: שלומי וינברג ואביתר כהן, טוענים בני משפחת רפאלי שבעקבות דרישתם לתשלום דמי השכירות, החל אבידן במסע הכפשות, גידופים ופגיעה בפרטיות של בני המשפחה, בין היתר בפרסום פלאיירים משמיצים ברחבי שכונת "בלו" בתל-אביב, כמו גם במרכז המסחרי "מיקאדו" בשכונת תל-ברוך שבצפון תל-אביב.

השוכר: נוכל סדרתי

על פי התביעה שהוגשה, התובעים נקלעו לחלום בלהות מתמשך עקב התנהלות של גוב מולם, נוכל סדרתי שהתובעים השכירו לו את דירת המגורים של המשפחה, שלא שילם את דמי שכירות במועד הנדרש ובכך פגע בהחזרי המשכנתא החודשיים של דירת המגורים, וגרם להם לחסרון כיס. לאחר מעשי העוקץ על ידי הנתבע, גוב, גילו התובעים שבני משפחת רפאלי אינם הקרבן היחיד למעשיו של גוב, וכי בעלי דירות נוספים נפגעו ו״נעקצו״ על ידו באותה שיטה בדיוק.

עו”ד שלומי וינברג

הסכם השכירות נחתם בחודש מרץ בשנה שעברה, בין אבידן וציפי רפאלי, שעל שמה רשומה דירת המגורים ברחוב יוניצמן במתחם בלו בצפון תל אביב, לתקופה של שנה. התמורה החודשית עמדה על סך של 6,800 שקלים.

בן המשפחה, דור רפאלי, הוא שהתנהל מול שוכרי הדירה, הן מול השוכרים הקודמים והן מול אבידן. במעמד חתימת ההסכם נפגשו האב רפי והבן דור עם אבידן ואביו, מאיר אבידן, שהציג את עצמו כיהלומן מוסמך, ואבידן, אשר הציג את עצמו כבעל עסק שמציל עסקים מקריסה כלכלית. האב, כך לפי התביעה, הוא זה שחתם על השיקים שנמסרו במעמד חתימת ההסכם, וכערב כלכלי לבנו אבידן.

בתביעה מציין עו"ד וינברג כי כבר בתחילת תקופת השכירות החל דור לשים לב להתנהלות מתחמקת ומחשידה של אבידן. כך, למשל, תשלומי דמי השכירות לא הועברו במועד שנקבע בהסכם, אלא באיחור. כאשר אבידן העביר תשלומים עבור דמי השכירות, הוא העביר רק סכום חלקי מתוך התשלום המלא. כאשר דור היה מזכיר לאבידן כי עליו לשלם את דמי השכירות, היה נתקל בתירוצים שונים ומשונים ותואנות שווא והבטחות שהכסף יועבר בהקדם האפשרי.

הכחיש את חובו למשפחת רפאלי והוציא את דיבתם

לאחר שבני המשפחה הבינו כי אבידן לא משלם גם את השכירות וכמו כן, גם לא את הוצאות הבית, הגיע רפי רפאלי לדירה וזה הכחיש את חובו ואף החל לטעון כי רפי רפאלי תקף אותו, ואף הזמין משטרה ואמבולנס בטענה שהותקף. משהגיעו שוטרי משטרת ישראל והחובשים לזירת האירוע, נגלה להם כי אבידן לא הותקף וכי לא קרה לו דבר.

מאותו הרגע, נטען, ע"פ התביעה, החל "הסיוט" של משפחת רפאלי כאשר אבידן החל כנגדם מסע הכפשות מכוער וזדוני שנועד לבייש אותם, לפגוע בשמם הטוב, להשפילם ולבזותם, וזאת לעיני כל דיירי פרויקט המגורים "בלו", על ידי פלאייר שגוב אבידן שלח בעצמו לתושבי הפרויקט. בפלאייר נכתב כי "עקב קריסתה הכלכלית של משפחת רפאלי, ובעקבות הסתבכות ברשות המיסים, אנו מתגייסים לעזור להם למכור את הדירות שברשותם במתחם הפרויקט לפני שיעברו לכונס הנכסים – נשמח לקבל הצעות ועזרה למכירת הדירות".

עו"ד וינברג מציין בתביעה כי התובעים לא קורסים ולא קרסו כלכלית כלל, לא ביקשו למכור את דירת המגורים שבבעלותם בפרויקט המגורים "בלו", לא נכנסו להליכי חדלות פירעון חס וחלילה, ומעולם לא מונה כונס נכסים על נכסיהם ומעולם לא הציעו ולא פרסמו את דירת המגורים שבבעלותם למכירה.

בהמשך, נטען עוד בתביעת המשפחה, החל אבידן לשלוח פלאיירים גם במרכז המסחרי "מיקאדו", בשכונת תל-ברוך שבצפון תל-אביב, מקום מגוריה של הדוגמנית בר רפאלי, שלח הודעות מטרידות ומכפישות לרפאלי, הפיץ שקרים מכפישים לחיים אתגר ועוד ועוד.

סיפור העקיצות הסדרתיות של מאיר וגוב אבידן לבעלי דירות, כולל משפחת רפאלי, התפרסם בתוכנית "חשיפה" עם חיים אתגר ששודרה בשידורי קשת 12 בסוף יוני. התוכנית ניתנת לצפייה כאן (דורש רישום).

כעת, כאמור, משפחת רפאלי תובעת באמצעות באי כוחם, עוה"ד הדין וינברג וכהן ,300 אלף שקל בגין ההשמצות ו-75 אלף שקל לכל אחד מהתובעים. בנוסף, דורשת המשפחה מאבידן להתנצל על הפרסומים המכפישים.

חיים אתגר ורפי רפאלי מתעמתים עם גוב אבידן, מתוך תוכנית הטלוויזיה "חשיפה"

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות