התיירת נפצעה בטיול – חברת התיירות תפצה

בית משפט השלום בתל אביב קבע פיצוי של 76 אלף שקל לתיירת שנפצעה במהלך טיול מאורגן לאחר שהמדריך האיץ בקבוצה בשדה התעופה
מעיין לביא |

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שי מזרחי, הורה לחברת אשת ארגון שרותי תיירות בע"מ, לשלם פיצוי בסך 76 אלף שקל כולל הוצאות ושכ"ט עורך דין, ללקוחה של החברה שנסעה עימם בטיול מאורגן ונפצעה בשדה התעופה. בית המשפט קיבל את גרסתה לפיה המדריך האיץ בקבוצה כדי שלא יאחרו, ובעקבות זאת נוסע אחר מעד עליה במדרגות הנעות עם הכבודה ופצע אותה.

התובעת, כבת 70, טענה בכתב התביעה כי לפני מספר שנים, היא הגיעה לנמל התעופה בגרמניה כשהיא מלווה בחבריה לטיול מאורגן שערכה חברת אשת. לדבריה, מסיבה שאינה ברורה, החליט מדריך הקבוצה, עובד בחברה, להפנותה אל המדרגות הנעות יחד עם כל כבודתם. לפי התביעה, אחד מחברי הקבוצה מעד במדרגות הנעות עם כבודתו היישר על התובעת אשר בתורה נחבלה בגופה.

מעדותה של התובעת בבית המשפט התברר כי כאשר חברי הקבוצה הגיעו לנמל התעופה באוטובוס, שלוש שעות לפני הטיסה האיצו בהם כדי שלא יאחרו את הטיסה. התובעת הייתה עם מזוודה בינונית על גלגלים שאינה נכנסת למטוס אלא לבטנו. לפניה במדרגות הנעות עמד אדם עם שתי מזוודות, "אחת גדולה ממש ואחת בינונית".

לפתע, סיפרה בעדותה, הוא איבד שיווי משקלו ונפל עליה, שבתורה נפלה עד בסיס גרם המדרגות. לטענתה היא עשתה ועושה שימוש במדרגות נעות ואלה לא זרות לה. עם זאת, מעולם לא עשתה שימוש במדרגות נעות עם מזוודה. "הייתי חלק מהעדר" טענה בעדות והוסיפה כי המדריך כלל לא נכח בעת התאונה ואף שישב לידה בטיסה, התעלם ממנה במופגן.

מחוות דעת של מומחה לרפואה תעסוקתית, שצורפה לתביעה עלה כי בעקבות התאונה מושא כתב התביעה נותרו לתובעת 25% נכות בגין הפגיעה בכתף ימין וכי תידרש לעזרה במטלות הבית "בעיקר לניקיונות, תליית כביסה ובישול".

לטענת חברת התיירות, אין לה כל אחריות לאירוע ועל הנוסעים בנמל התעופה העושים שימוש במדרגות הנעות עם כבודתם. המדריך, נטען, הינו מדריך ותיק שהכיר היטב את נמל התעופה ונהג לעשות שימשו במדרגות הנעות בכל טיוליו.

השופט מזרחי קיבל את העמדה כי על חברת התיירות מוטלת אחריות בגין נזקיה של התובעת, אך הוסיף כי מחוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט עולה כי עיקר מגבלתה של התובעת הינו בהפעלת הכתף מעל גובה השכם שלא הוכח כי עבודתה של התובעת כמרצה דרשה הפעלת הכתף מעל גובה.

"אין ספק", כתב השופט בפסק דין, "כי בתקופה שלאחר התאונה הייתה התובעת כאובה ומוגבלת מאד, אולם בנכותה הצמיתה לא ניתן לומר כי היא מנועה מעבודה".

בפסק הדין ציין השופט כי הגיע למסקנה כי נכון ל"פסוק לתובעת פיצוי גלובאלי עד גיל 67". על כן פסק בית המשפט ללקוחה פיצוי של 76 אלף שקל, מהם 30 אלף הפסדי השתכרות, כאב וסבל בסך 25 אלף שקל ועוד הוצאות רפואיות ועזרת צד שלישי בסך 6,500 שקל. בנוסף נקבעו לאישה עוד כ-14 אלף שקלים הוצאות ושכ"ט עו"ד.

_____________________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט שי מזרחי

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות