הסניגורית של בעלת מלון הים האדום באילת: "ספק אם יוגש כתב אישום נגדה"

משנה: עו"ד שני רופא, פרקליטתה של פנינה ממן, מנהלת מון "הים האדום", טוענת כי "לא רחוק היום שהמשטרה תחזור בה" מהחשדות המיוחסים לה ותבין "שטעתה בגדול"
%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%9f |
מלון הים האדום באילת. צילום: Google Street View

פנינה ממן, בעלת מלון "הים האדום" באילת שבו לפי החשד התרחש האונס הקבוצתי של הנערה בת ה-16, שוחררה השבוע למעצר בית. זאת, ימים ספורים לפני שהמשטרה הודיעה כי הצליחה לפענח את המקרה ולהגיע לכל המעורבים בפרשה. עו"ד שני רופא, פרקליטתה של ממן, אמרה כי "ספק אם יוגש כתב אישום" נגד מרשתה במסגרת הפרשה.

בעלת המלון הובאה לדיון בבית משפט השלום באשקלון, שהורה על שחרורה. ממן שנעצרה בחשד לשיבוש הליכים ואי מניעת פשע שוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים. במהלך הדיון בעניינה, טענה נציגת המשטרה: "לידה התרחש פשע חמור והיא לא עשתה דבר, וגם שיבשה את החקירה".

בתגובה לדברים פרצה ממן בבכי, ופרקליטתה, עו"ד רופא ציינה: "מרשתי חוותה אונס בעצמה כשהייתה בת 14. ליבה עם הנערה והיא כואבת את הפגיעה בה. מרשתי לא יודעת באיזו שעה בוצע האונס הקבוצתי כפי שמתארת המשטרה".

הסנגורית הוסיפה כי ממן "כואבת מאוד את האירוע ואת מצבה של הקטינה" והיא חשבה שנעשה לה "משפט שדה בכלל העליהום התקשורתי".

עו"ד ד"ר שני רופא

"היא לא שמרה על זכות השתיקה", הוסיפה עו"ד רופא, היא ביקשה להתייעץ איתי ואני ביקשתי ממנה לא לדבר עד שאגיע. עד היום היא אינה יודעת באיזה שעה היה האירוע. מרשתי אינה אישה בריאה ובטוח לא אישה מסוכנת. היא סובלת מחרדות עקב אונס שעברה בגיל 14, ולכן מצבה קשה".

בבית המשפט ציינה שופטת המעצרים כי היא סבורה שממן לא ידעה שהתרחש אונס בחדר, ואולם "אין בכך כדי להצדיק את התנהלות המלון. הדבר נכון בדיוק כאשר מדבר בצעירים ששותים אלכוהול, מקימים רעש ומקיימים מעשים בלתי מוסריים".

סמוך לאחר שנחשף האירוע, הכחישה ממן כי האירוע התרחש במלון הים האדום שאותו היא מנהלת ומשמשת בו גם כאחראית הביטחון. היא ציינה בפני התקשורת כי אם היה מתרחש אונס על ידי 30 צעירים סביר להניח שהיו רואים את זה ולא היו נותנים לזה לקרות. בהמשך, אספו חוקרי המשטרה ממצאים מהחדר בו התרחש על פי החשד האונס, נטלו את מכשיר ההקלה של מצלמות האבטחה ואספו תיעוד ממצלמות נוספות במלון ובסביבתו.

התיעוד במצלמות האבטחה סייע לחוקרים לזהות את הצעירים שהיו בסביבת החדר בו נאנסה הנערה ולהגיע למעורבים בפרשה וכן לזהות את אלו ששהו איתה בעת צריכת האלכוהול.

בדיון שהתקיים בעניינה של ממן בבית המשפט, טענה המשטרה כי מהסרטונים שבידיה עולה כי האירועים התרחשו במלון בזמן שהיא הייתה אחראית עליו. במסגרת הזו, נטען, כיוון שלא דיווחה על האירוע ולא שיתפה פעולה בחקירתה, היא למעשה משבשת את החקירה.

"למרשתי אין יד ורגל בחשדות המיוחסים לה", אמר השבוע עו"ד רופא, באת כוחה של ממן. "המשטרה עוד תבין שטעתה בגדול".

עוד ציינה רופא: "אני לא אכנס כרגע לחומרי החקירה לאור העובדה שעדיין מתנהלת חקירת משטרה ואני חושבת שנכון לתת למשטרה לעשות את עבודתה נאמנה ולהגיע לחקר האמת. יחד עם זאת אני אומרת שמרשתי מכחישה בתוקף את שני החשדות המיוחסים לה הן של שיבוש הליכי חקירה והן של אי מניעת פשע".

"מרשתי", המשיכה עו"ד רופא, "עומדת בתוקף על כך שאין לה יד ורגל בחשדות המיוחסים לה. אני מאמינה מעומק ליבי שלא רחוק היום שהמשטרה תחזור בה מהחשדות המיוחסים למרשתי ובעניינה של מרשתי היא תבין שטעתה בגדול".

עו"ד רופא התייחסה גם להחלטת בית המשפט וציינה: "השופטת קובעת באופן חד משמעי ועל בסיס החלטתה אני תוהה בכלל איך החקירה הזאת הולכת לכתבי אישום. בית המשפט קבע במפורש שהוא מתקשה לראות קשר בין מרשתי לחדשות המיוחסים לה וגם אם כן מדובר בחשד במדרג הנמוך. אני מאמינה שכבר בקרוב המשטרה תחזור בה מהחשדות ולא יהיה כתב אישום במקרה הזה, וגם אם יהיה הוא יקרוס במיידי. ובכל זאת, אני מציעה לתת למשטרה את הזמן לבצע את עבודתה".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות