חברת הבנייה גרמה לנזק למגרש הטניס ותפצה

בעת החלפת פנסי תאורה במגרש הטניס, הוא ניזוק ועל כן בית המשפט פסק כי החברה שביצעה את העבודות תשלם על כך
רונן לוי |
פדרר משחק טניס. מקור: ויקיפדיה. המצולם אינו קשור לקרית ביאליק

רשם בית המשפט בקריות, נדים מוראני, הורה לחברה קבלנית מצפון הארץ, העובדת בהנדסה ובביצוע עבודות חשמל, לפצות באלפי שקלים אגודת טניס מהקריות לאחר שבעת עבודות שבוצעו במגרש הטניס, התפוצצה צינורית שמן במנוף שגרמה נזק למגרש.

על פי התביעה, לפני כשנתיים וחצי, נחתם הסכם בין עירית קריית ביאליק לבין החברה הקבלנית, לביצוע עבודות פירוק, אספקה והחלפת פנסים בעמודי התאורה הנמצאים במגרשי הטניס. זאת, לצורך החלפת הפנסים הקיימים המותקנים על עמודים בגובה 10-12 מטר לפנסי ליד חדשים.

לשם פירוק גופי התאורה הישנים והתקנת גופים חדשים, החברה שכרה שירותי רמפה הידראולית והחליפה 26 גופי תאורה במגרשי הטניס. במהלך ביצוע עבודת החלפת גופי התאורה התפוצצה צינורית שמן מהרמפה וגרמה לנזק רציני של שמן בחלק המערבי של המגרשים.

על פי חוות הדעת של השמאי, צוין כי במהלך עבודת הקבלן נשפך שמן על גבי הציפוי האקרילי של מגרשי הטניס. השמן נשפך במקומות רבים. עובדי אגודת הטניס ניסו לנקות את כתמי השמן ברם הדבר לא צלח.

"במתחם שהינו בשטח של 1977 מ"ר", כתב השמאי בחוות הדעת, "ממוקמים 3 מגרשי טניס עם סימון והוברר לי כי יש צורך בביצוע ציפוי אקרילי חדש וסימון 3 מגרשים". השמאי קבע כי הנזק מוערך בכ-30 אלף שקלים.

מנגד נטען על ידי נציגי החברה שנתבעה, כי תוך כדי ביצוע העבודות, הבחינו העובדים בנזילת שמן מזערית ביותר ממתקן ההרמה ומיד דווח האירוע לחברה שממנה הנתבעת שכרה את המתקן. לפי החברה, נציג מטעמה למגרשי הטניס ותיקן את הנזילה וביצע ניקוי לאזורים שבהם השמן טפטף ונזל. שמאי מטעם החברה קבע כי הנזק מוערך בכ-1,200 שקלים.

הרשם מוראני קבע כי אין חולק על כך שתוך פירוק והחלפת הפנסים הייתה נזילת שמן מהרמפה על שטח המגרשים וכי נותרו כתמים של השמן ושל אבק, אולם שני השמאים הגזימו בהערכותיהם, אחד כלפי מעלה והשני כלפי מטה. לפי פסיקתו, החברה הקבלנית היא האחראית לנזקים שנגרמו למגרשי הטניס כתוצאה מנזילת השמנים.

"בנסיבות אלה, ביהמ"ש רואה לנכון לקבוע את גובה הנזקים שנגרמו למשטח המגרשים כתוצאה מהשמנים על דרך האומדנה. ביהמ"ש קובע את גובה הנזקים שנגרמו למגרשי הטניס בסך 7,500 שקלים וזאת על דרך האומדנה", כתב הרשם מורני ועוד הוסיף סכום של כ-2300 שקלים בגין אגרות והוצאות.

__________________________________

לצפיה ודירוג כבוד הרשם נדים מוראני

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות