תביעת דיבה: בנם נתפס במשרדי מועדון הספורט, והם טענו כי הוכה ללא הוכחה

מרכז ספורט בצפון תובע בני משפחה, שבנם נתפס מסתובב באופן חשוד במשרדי הנהלת החשבונות של המקום, בטענה שהשמיצו את מנהל המקום מבלי לבדוק האם מדובר בדברי אמת
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
מרכז ספורט. אילוסטרציה. צילום: אביר סולטן, פלאש 90

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה תביעת לשון הרע, בסך 700 אלף שקלים, בשמו של מרכז ספורט מוכר בצפון הארץ ומנהלו, כנגד בני משפחה שטענו כי נושא משרה בכיר באותו מרכז חבל בגופו ובפניו של צעיר, בן לאותה משפחה. על פי התביעה, אותה הגישה עורכת הדין שגית בידרמן, הנתבעים השחירו את שמם הטוב של התובעים על ידי דברי בלע קיצוניים, מבלי לבדוק האם מדובר בדברי אמת.

לפני מספר חודשים, אירע אירוע במרכז הספורט, כאשר מנהל המרכז הבחין בנער בחדר הנהלת החשבונות, מסתתר מתחת לשולחן. המנהל דיבר בתקיפות עם הנער, הבהיר לו כי כניסתו למתחם, שאסור לו לשהות בו במפורש, הינה אסורה, וכי הוא מתבקש לקרוא לאביו.

הנער השיב, כי אביו אינו נמצא, כי הוא מצוי במסגרת ביקור בית ספרי, וכי הוא יכול לקרוא למורה שאחראי עליו. המנהל הבהיר לו, כי עליו להסתלק ממתחם ההנהלה, כי בכוונתו להזמין ניידת ולהגיש תלונה באשר למעשיו בחדר הנהלת החשבונות, וכי הנער מתבקש להודיע לאותו מבוגר, האחראי עליו, להתייצב לשיחה עמו.

הנער יצא מהחדר הזעיק אדם מבוגר, ותוך מספר דקות, הם הגיעו אל מתחם חדרי ההנהלה כשאותו מבוגר שהתלווה אל הנער, פנה אל המנהל בתוקפנות, והאשים "מי נתן לנער אגרופים?!" באותה נקודת זמן החל להתפתח דין ודברים, בעוד שהמורה מאשים את המנהל כי הוא הכה את הנער, מן העבר השני הוא מציג לו את הגלידה שבידו, שואל אותו כיצד הוא יכול היה לתקוף את הנער עם גלידה ביד, וניסה להסביר למורה את אשר אירע קודם להגעתו, כיצד הנער נתפס באזור אסור לכניסת מבקרים – בחדר הנהלת החשבונות, וכי מעשיו של הנער חמורים.

לאחר המקרה הרשת החברתית געשה בעניין, ואנשים, שאינם מכירים את הנושא, קראו לפיטורי המנכ"ל, והודיעו כי לא יבקרו במקום. למקום הוזעקה גם המשטרה, שהייתה אמונה על החקירה, וזאת בחרה לסגור את התיק. בתביעה ציינה עו"ד בידרמן כי הודעות המשפחה בהמשך, כי הילד מאושפז בטיפול נמרץ, התגלתה כ"פייק ניוז".

לאחר התביעה, בניסיון להימנע ממצב של "היפוך נטל הראיה", בחרה אחת הנתבעות, אימו של אותו נער, להגיש תביעה שכנגד – בשם הקטין – ולטעון לכך שהקטין נפגע נזיקית מבחינה נפשית. מאחר ואין ממצאים פיזיולוגיים, לא נטען בתביעה שכנגד כי ישנן פגיעות פיזיות. בתגובה, לתביעה שכנגד, הגישה עו"ד בידרמן בקשה לסילוק על הסף – מחיקת התביעה שכנגד שמלכתחילה אינה יכולה להתברר. בין היתר ציינה עורכת הדין בידרמן כי האם אינה בעלת הדין, ומי שיכול לתבוע הוא הילד בלבד. האם רשומה כאפוטרופוס ואינה בעלת דין ישירה. משכך, לא ניתן לקרוא לתביעה, תביעה שכנגד.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות