דרוש: סגן מנהל למחלקה הבינלאומית בפרקליטות

בית הדין לעבודה הורה להקים מחדש וועדת בוחנים לתפקיד סגן מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
דניאל בן חמו |

שופט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי, הורה למדינה לבטל את החלטת ועדת הבוחנים מחודש ינואר השנה, במסגרתה לא נבחר אחד מבין חמשת המועמדים לתפקיד נשוא המכרז הפנימי – סגן מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. השופט אברהמי הורה למדינה להקים וועדת בוחנים לתפקיד בהרכב חדש, בפניה תובא מועמדותם של החמישה.

הבקשה לבית הדין האזורי, הוגשה כבקשת צד בסכסוך קיבוצי על ידי ארגון פרקליטי המדינה שהוא ארגון העובדים היציג בשם החמישה שהם פרקליטים בשירות המדינה שהגישו מועמדות לתפקיד נשוא המכרז הפנימי.

לטענת ארגון פרקליטי המדינה, החלטת ועדת הבוחנים שלא לבחור באיש מהמועמדים הייתה שלא כדין. הוועדה התכנסה ללא נציג ארגון העובדים מבלי שהיה לכך הסבר מנומק כדין בפרוטוקול ועדת המכרזים. כמו כן הוועדה ישבה בהרכב שלא היה לו ייצוג שווה לשני המינים ולא ברור מי אישר את התכנסות הוועדה בהרכב חסר. כן נטען כי ההחלטה לא לבחור במי מהמועמדים הינה נגזרת של העדר ניסיון ניהולי שנדרש לתפקיד.

השופט אברהמי הורה למדינה להקים ועדת בוחנים חדשה וציין כי העדר נציג הארגון אינו עניין של מה בכך. "ביחסים קיבוצים ישנה חובת תום לב מיוחדת ומוגברת", כתב השופט בהחלטתו. "רק במועד התכנסות הועדה, נודע לנציג הארגון כי אחד המועמדים עובד עמו באותה מחלקה, ועשוי להיות קושי בישיבתו בוועדה. מיד ניסה הארגון למצוא חבר מחליף בוועדה. הואיל ואותה שעה היה חסר חבר נוסף, שמחליפו הגיע רק בשעה 11, נכון וראוי היה במקרה זה, להמתין שעה עד שעה וחצי לנציג הארגון".

השופט הוסיף: "אי המתנה של שעה וחצי נוספת, לנציג ארגון העובדים, אף מבלי שניתנה החלטה מנומקת בעניין פגומה. נכון אמנם שיכולים היו חברי הועדה לקבל החלטה דומה לזו שנתקבלה בסופו של דבר על ידי שלושת חברי הוועדה פה אחד, גם אם היה בוועדה חבר רביעי – נציג ארגון העובדים. יחד עם זאת, אילו היה נציג הארגון יתכן והיה מתנהל דיון ודעתו הייתה אולי משפיעה על דעת החברים האחרים. בכל אופן ראוי היה להמתין לו ולשמוע את עמדתו".

השופט אברהמי גם ציין כי יש להקים ועדה בהרכב חדש וכתב בהחלטתו: "כדי למנוע תקלה מיותרת ולתת למועמדים תחושת נקיות והזדמנות אמיתית, נכון שהוועדה תשב בהרכב חדש, וחבריה יבחנו את מועמדות המשיבים בלב פתוח ונפש חפצה".

___________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אייל אברהמי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות