למרות ההתנגדות: המדינה תשלם לרב של היישוב עומר שכר של רב עיר

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע כי רב היישוב עומר זכאי לשכר של רב עיר זאת למרות שאין במקום מועצה דתית
נעמה כהן |
עומר. צילום: ויקיפדיה

שופט בית הדין לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקל, קבע כי הרב יוסף גיזנברג, המכהן כרב של היישוב עומר יקבל שכר של רב עיר. זאת בניגוד לעמדת משרד הדתות שטען כי ביישוב בו לא קיימת מועצה דתית אין תשלום שכר לרב העיר.

הרב גינצבורג מכהן כרב היישוב של עומר משנת 1975. בשנת 2016 קבע בית הדין לעבודה בבאר-שבע שלאור תקנות רבני הערים יש להכיר ברב של עומר כרב עיר. המדינה ערערה לבית הדין הארצי אולם ערעורה נדחה. למרות קביעות בתי הדין שהרב הוא רב עיר, המדינה סירבה לשלם את שכרו לפי טבלאות השכר של רב עיר מאחר שבעומר אין מועצה דתית ולטענתה טבלאות השכר קובעות את השכר של רב עיר רק לרב המכהן בעיר שיש בה מועצה דתית.

בעקבות כך, סגן נשיא בית הדין לעבודה בבאר שבע, השופט צבי פרנקל, קבע השבוע שיש לשלם את שכרו של רב הישוב עומר שהוכר ע"י בית הדין הארצי כרב עיר, לפי טבלאות השכר של רב עיר.

השופט פרנקל קבע שהיה על המדינה להוכיח במה שונה עבודתו של רב עיר בעיר ללא מועצה דתית לעומת רב עיר בה יש מועצה דתית. בהחלטתו ציינה כי המדינה לא הוכיחה שיש הבדל בין תפקידיו ועל כן יש לשלם את שכרו כרב עיר.

"מחובתו של מעסיק", נכתב בפסק הדין, "קל וחומר מעסיק ציבורי, להגדיר בצורה ברורה את תפקידו של העובד, תנאי העסקתו כולל שכרו וכל התנאים הנלווים".

השופט פרנקל הוסיף כי משבית הדין הארצי קבע שהתובע רב עיר, היה על המדינה להוכיח את תנאי עבודתו. המדינה לא הגישה על כך ראיות, למרות שבית הדין הורה על כך ולא עמדה בחובת ההוכחה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות