דיון בכנסת: "החוק לפיקוח על המעונות לא מיושם"

שנתיים לאחר שנחקק החוק לפיקוח על המעונות וחוק התקנת מצלמות בהם, טוענים בוועדה לזכויות הילד כי כלל לא קיבלו לאישור את התקנות
דנה לווינסקי |
ח"כ יוסף ג'בארין, יו"ר הוועדה לזכויות הילד. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת עלתה ביקורת חריפה על כך שהחוק לפיקוח על המעונות והחוק שמחייב התקנת מצלמות בהם כלל לא מיושמים למרות שחלפו שנתיים מאז חוקקו. "זהו ביזוי החוק וזלזול בילדינו", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף ג'בארין.

שני החוקים נחקקו בכנסת כבר לפני שנתיים, על רקע מקרי פגיעה קשים בתינוקות ובפעוטות במעונות ילדים ברחבי הארץ. החוקים, נועדו לפקח על הגנים ולנסות למנוע מקרים דומים והם צפויים להיכנס לתוקף בעוד שבועות ספורים ב-1 בספטמבר.

אולם, לפי הדיון בוועדה לזכויות הילד, נציגי הוועדה לא קיבלו תקנות לאישור ומשרד העבודה והרווחה כלל לא הכין ממנגנון לתמרץ את מפעילי המעונות כדי שיתקינו מצלמות. מהדיון עלה עוד כי ישנם רק 23 תקני מפקחים למרות שנחוצים כ-80.

יו"ר הוועדה, ח"כ ג'בארין, אמר בדיון כי "שלומם ובטוחנם של ילדינו לא הוסדרו עשרות שנים. אחרי עבודה לא קלה נחקקו שני חוקים שיתנו מענה ולו חלקי לדאגות של כולנו. אבל למרות שהחוק נקב בלוחות זמנים, התקנות שהיו צריכות להגיע לאישור הוועדה כבר בחודש אוקטובר עדיין לא מוכנות, וחוק התקנת המצלמות שאמור להיכנס לתוקף ב1.9 לא בשל, כי משרד העבודה טרם הכין את המנגנון לתמרוץ המעונות שיתקינו מצלמות".

עוד הוסיף: "הידיעה שאלפי מסגרות קיימות ללא שום פיקוח צריכה להדאיג את כולם. חשיפת המקרים האחרונים רק חיזקה את חשיבות הפיקוח. אסור לחכות לזוועה הבאה. זה אפשרי לצמצם את היכולת שמקרים כאלה יקרו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות