בדרך להקמת חנות מקוונת? עצות משפטיות מעשיות

בעקבות משבר הקורונה, נראה כי מאות אתרי מסחר מקוונים ממלאים את הרשת, כאשר יש מידע משפטי קריטי שחשוב לקחת בחשבון, מעבר למוצרים שתמכרו והיכן תרכשו אותם. עו"ד איתי נווה, מומחה במשפט מסחרי ובזכויות יוצרים, נותן לנו דגשים חשובים על זכויות יוצרים, חוק הגנת הצרכן, ומדוע חובה לכתוב תיאור מוצר תקין בחנות החדשה שלכם
עו"ד איתי נווה |
אייקונים נייד אפליקציות

קיבלתם החלטה להקים אתר אינטרנט, בשעה טובה.

אתר האינטרנט שלכם הוא למעשה החנות ו/או המשרד אשר אתם מזמינים את קהל הלקוחות שלכם, קרי הגולשים, על כל מגווניו.

עצם ההזמנה שלכם אל האתר למעשה נועדה לפתוח לקהל הגולשים וגם לכם דלת הן בקבלת מידע, מוצר, ובכך לבצע עימם מגוון רחב של פעילות מסחרית.

באתר יופיע תוכן שיווקי או מידע אשר ילווה במלל, תמונות, סרטונים, קבצי שמע, מוסיקה ועוד. כל אלו מהווים למעשה הקניין הרוחני שלכם.

האומנם?

עו"ד איתי נווה

מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל?

הגולשים למעשה מסתמכים על המידע אשר מופיע באתר שלכם, לדוגמא: פריט מוצר, מידותיו, משקלו, איכותו, אחריותו, ועוד. בכך אתם יוצרים הסכם עם הלקוח אשר מתעניין ברכישת השירות או המוצר אשר מופיע באתר שלו. מספר העסקאות אשר חוזרות על עצמן באותו הקשר לאותו מוצר ביחס לכמות הלקוחות היא גדולה, ולכן כל טעות בניסוח תיאור המוצר עלולה להוות עילה לתביעה ייצוגית, לכן המידע אשר מופיע באתר חייב להיות מדויק ככל הניתן.

מקימים אתר מסחרי? לא לפני שיש לכם תקנון

על מנת להימנע מתביעות צרכנות ולשמור על האינטרסים שלכם כבעלי אתר אינטרנט, יש לנסח את כללי שימוש האתר ("תקנון") בכך שהלקוחות, הן הקבועים והן המזדמנים, יידעו מה הם הכללים ומה היא מערכת היחסים המשפטית ביניכם, כגון: קניין רוחני, לשון הרע, זכויות יוצרים, הגנת המידע, חוק התקשורת (ספאם), אחריות נזיקית, אחריות חוזית, הגנת הפרטיות, דיני צרכנות, דיני אינטרנט ועוד. נ

בהלתם מכל המושגים המשפטיים? חכו, יש עוד, אבל אני כאן כדי לעשות לכם סדר.

במידה ואתם מחזיקים אתר סחר, יש חובה לנסח את התנאים המסחריים בתקנון האתר עם הלקוח, איך מבצעים רכישה, תנאי תשלום, איך מתבצעת האספקה, מדיניות החזרת מוצרים, וביטול עסקה, חלילה ותקנון האתר לא מנוסח בצורה המתאימה לפעילות האתר ו/או חלילה הועתק, מעבר לעובדה שהאתר לא ישרת אתכם נאמנה, אתם חשופים לתביעה.

קליק לביטול עסקה

סעיף 14ג(א) לחוק הגנת הצרכן מחייב את המוכר (העוסק) לגלות לצרכן פרטים בנוגע לעצמו ולמוצר אותו הוא מוכר. כגון: שמו מספר ת.ז כתובת העסק בארץ ובחו"ל, מחיר הנכס או השירות ותנאי התשלום, משך התקופה שבה ההצעה בתוקף, אחריות, מועד ודרך הספקת הנכס או השירות ועוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות