נדבקת בקורונה במקום העבודה? זוהי תאונת עבודה

הביטוח הלאומי מכיר במי שחלה בקורונה אצל מעסיקו כנפגע בתאונת עבודה הזכאי להגיש תביעה. דעו את זכויותיכם
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%91%d7%aa-%d7%97%d7%9f-%d7%98%d7%99%d7%99%d7%a5 |
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עובדים שנדבקו בקורונה במהלך עבודתם ונאלצו להחסיר ימי עבודה זכאים להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולקבול תגמול בהתאם וזאת על פי זכאותם. ההכרה של הביטוח הלאומי בחולי קורונה כנפגעי עבודה תקפה גם למי שחלה באורח קל ואף לא הרגיש סימפטומים וגם לגבי עובדים שנפגעו קשה וחלקם גם נותרו עם נכות.

לפי הביטוח הלאומי, חולים קלים, שלקו במחלה והבריאו יוכלו, באמצעות תביעת עבודה, לקבל גמול על התקופה שבה נעדרו מהמחלה. התגמול יהיה בגובה 75% משכר הברוטו שלהם. כך, שמי ששכרו 10 אלף שקל לחודש יכול לקבל 7,500 שקל עבור כל חודש היעדרות. חשוב לדעת שגובה התגמול מוגבל ל-33 אלף שקל בחודש.

עו"ד בת-חן טייץ

ומה לגבי חולים שנפגעו באורח קשה ואף נותרו עם נכות או נזק נפשי? אם הנכות עומדת על בין 9 ל-19 אחוזים, הם זכאים למענק חד פעמי ואם נקבעה להם נכות של למעלה מ-20% הם זכאים, כך לפי הביטוח הלאומי, לקצבה חודשית. התגמול ניתן גם אם העובד חזר לעבודתו ואף חזר להרוויח אותו שכר כפי שהיה בטרם חלה.

לגבי עובדים שחלו במחלה בזמן עבודתם ונפטרו, גם בהם מכיר הביטוח הלאומי כמי שנפגעו בעבודתם ועל כן ניתן פיצוי לבת הזוג וכן לילדים. הקצבה החודשית לבת הזוג תעמוד על שיעור של 45% משכר הברוטו וגמול חודשי קבוע לכל ילד קטין. במקרה של פטירת אישה, גם האלמן יוכל לקבל קצבת תלויים אך זו תלויה בגובה שכרו. כלומר הוא יקבל קצבה רק עם שכרו מתחת לרף מסוים.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות