שמה של הסוהרת החשודה בקיום יחסי מין עם אסירים יישאר חסוי

למרות בקשת המשטרה לפרסם את שמה, אסר בית המשפט בראשון לציון לחשוף אותה עד להחלטה אחרת
נעמה כהן |
כלא צלמון
כלא צלמון. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט בראשון לציון, גיא אבנון, קבע כי עד להחלטה אחרת לא יפורסם שמה של הסוהרת החשודה בעבירות מתן וקבלת שוחד, קשירת קשר לפשע, מרמה והפרת אמונים לאחר שעל פי החשד לפני כשבועיים נכנסה לתא של שני אסירים וקיימה עימם יחסי מין.

כזכור, לפני כשבועיים החלה חקירה לאחר שהסוהרת בבית סוהר בצפון הארץ, נכנסה בשעה 04:00 לערך לתא בו שהו שני אסירים וכשעתיים מאוחר יותר חולצה ממנו בידי סוהרים אחרים. מכאן ואילך הגרסאות משתנות. לטענת הסוהרת היא הגיעה לתא על מנת לסייע לאסיר במצוקה, ננעלה בו בשגגה ועשתה כל שביכולתה על מנת להשתחרר.

בתחילה תוחקר האירוע ע"י קצין בודק בשב"ס בגין חשד לעבירה משמעתית – התנהגות רשלנית, ובהמשך עבר לטיפול הלהב 433 ליחידה הארצית לחקירת סוהרים שחוקרת חשד לפיו הסוהרת נכנסה לתא בכוונת מכוון, בתיאום עם האסירים ששהו בו. בגין האירוע נחקרה המבקשת בחשד למרמה והפרת אמונים. וכן נחקרים חשדות לביצוע עבירות נוספות בתקופה מוקדמת לאירוע. עד כה נחקרו מספר סוהרים ואסירים, והחקירה טרם הסתיימה.

המשטרה ביקשה בבית המשפט להתיר את פרסום שמה של הסוהרת ובהמשך היא פנתה בבקשה לאסור את פרסום שמה ופרטיה המזהים.

לטענתה, בעקבות האירוע, ובפרט מאז חשיפתו בתקשורת, התפתח סביבה "מחול שדים": המדיה – בדגש על רשתות חברתיות – התמלאה בתמונות ובסרטונים אינטימיים המיוחסים למבקשת, אשר אינם קשורים כלל ועיקר לאירוע בגינו נחקרה, או לביצוע עבירה כלשהי, אלא שבעקבותיהם החלה חרושת שמועות בלתי פוסקת הממררת את חייה.

השופט אבנון קבע בהחלטתו כי חומרי החקירה שנאספו עד כה "מעלים חשד כי הסוהרת ביצעה במסגרת האירוע עבירה של מרמה והפרת אמונים".

"אשר לאירועים מוקדמים יותר", ציין השופט בהחלטתו, "החשדות בשלב זה ראשוניים ואינם מבוססים, אלא שהחקירה נמצאת בשלבים התחלתיים וצפויות ככל הנראה פעולות חקירה נוספות".

לפי ההחלטה, בבחינת הנזק הפוטנציאלי אל מול הכלל בדבר פומביות הדיון, "הרי שמבלי להקל ראש בחומרת העבירה המיוחסת למבקשת, לא ניתן להתעלם מהפער המשמעותי בינה לבין האופן החריג והבּולטוּת התקשורתית יוצאת הדופן שקיבל האירוע, בפרט במדיה החברתית".

השופט הוסיף: "ההֶקשר המיני שקיבל האירוע בציבור, בדגש על פרסומים מכפישים הפוגעים באופן אנוש בצנעת הפרט, פרסומים שאינם קשורים באירוע או בעבירות פליליות כלשהן ועשויים להוות בעצמם עבירה על החוק, מעצים את פוטנציאל הנזק באופן ניכר. כן לא ניתן להתעלם מהשלב הראשוני בו מצויה החקירה".

______________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות