אפשר למשוך כסף מקרנות ההשתלמות ללא מס

לרגל המשבר הכלכלי עקב הקורונה, רשות המסים מפרסמת את ההנחיות למשיכת עד 7,500 שקל מקרנות ההשתלמות בפטור ממס
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

במסגרת חקיקת התוכנית לסיוע כלכלי על רקע משבר הקורונה, ניתן מעתה למשוך כספים מקרן השתלמות למשך תקופת זמן מוגבלת ועד ל7,500 שקל.

הודעת רשות המסים כי ניתן למשוך את הכספים מגיעה על רקע הוראת השעה שפורסמה לפני כשבועיים ונכנסת כעת לתוקף. לפיה, החל מיום ראשון הקרוב ועד לפברואר 2021 עובדים יהיו רשאים למשוך כספים מקרן השתלמות, לרבות הפרשי הצמדה וכן ריבית ורווחים אחרים שמקורם בהפקדה מוטבת, בפטור ממס, וזאת אם טרם חלפו 6 שנים ממועד התשלום הראשון לחשבון.

לגבי עובד או יחיד שהגיע לגיל הפרישה, הוא יוכל למשוך כספים אם טרם חלפו 3 שנים ממועד התשלום הראשון לחשבון. הכול ובלבד שסך משיכת הכספיםמכלל חשבונותיו של העובד או היחיד לא יעלה על 7,500 ש"ח בחודש מסוים.

כדי למשוך את הכספים אם במהלך התקופה שמיום 1 במרס 2020 ועד ליום שבו הוגשה הבקשה למשיכת הכספים לקרן ההשתלמות, העובד או בן זוגו או בן זוגו של היחיד, פוטרו מעבודתם או יצאו לחופשה ללא תשלום.

תנאי נוסף למשיכת הכסף הוא כי ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת של העובד ובן זוגו או היחיד ובן זוגו, ממשכורת, מעסק או משלח יד, החל ב 1 במרס 2020 ועד תום החודש שקדם ליום שבו הוגשה הבקשה לקרן ההשתלמות, פחתה ביחס להכנסה החייבת החודשית הממוצעת כאמור בשנת המס 2019.

לפי רשות המסים, בקשות למשיכת הכספים בהתאם להוראת השעה יוגשו ויטופלו על ידי קרנות ההשתלמות ולא על ידי משרדי השומה כשהנחיות בעניין הועברו לקרנות ההשתלמות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות