בן 4 ניצל מעיוורון לאחר שאלכוג'ל הותז לעיניו

שערי צדק: שלושה מקרים בחודש יולי של פגיעות משמעותיות בעיניים בילדים בשל שימוש בנוזל אלכוהולי לחיטוי ידיים
נעמה כהן |
צוות מיון עיניים בשערי צדק

בחודש האחרון טופלו במיון העיניים בבית החולים שערי צדק שלושה מקרים של ילדים ותינוקות עקב פגיעות משמעותיות בעיניים כתוצאה משימוש בנוזלי חיטוי אלכוהוליים לידיים. אחד הילדים, בן 4, נפגע באורח קשה לאחר שכמות גדולה של החומר הותזה לעיניו והוא ניצל מעיוורון. שני הילדים הנוספים נפגעו באורח קל ובינוני.

בן ה-4, שנפגע קשה, הובהל לאחר פציעתו לחדר המיון בבית החולים שערי צדק, שם זוהתה בבדיקה פגיעה קשה בקרנית ובלחמית העין שכמעט הובילה לעיוורון. הילד הורדם לצורך שטיפה וניקוי יסודיים של העין.

עקב הפגיעה הקשה אושפז הילד והורדם כל כמה ימים לצורך בדיקה וטיפול. לאחר 10 ימים הוא שוחרר ונמצא כעת תחת מעקב. למרבה המזל לא צפויה פגיעה בראייתו.

"הגננת התקשרה אלינו לעדכן שהילד נראה סובל במיוחד לאחר שחומר חיטוי אלכוהולי שנמצא בשימוש נפוץ בגן הותז לעינו. תיאר אביו. "לא דמיינתי שהחומר התמים הזה עלול לגרום לנזק בקנה מידה שכזה. הגענו למיון שם ביצעו לעינו שטיפה חזקה תחת הרדמה והוא קיבל סדרת טיפולים דומים במהלך שבועיים בהם היה מאושפז במחלקת הילדים. הילד יזדקק בתקופה הקרובה לטיפות אך תודה לאל שהראייה שלו ניצלה אנו אסירי תודה לצוות שטיפל בו באופן מידי ומקצועי. הייתי רוצה להזהיר את כל ההורים והגננות. זה לכאורה נראה כמו חומר תמים שנגיש לכולם ללא סימון אזהרה, אך ברגע אחד עלול לגרום לאבדן ראייה בילדים ולנזקים אדירים".

"האלכוהול שבחומרי החיטוי הביתיים הורג נגיפים כמו שהוא הורס תאים אחרים" אומר ד"ר ישי ווייל, רופא עיניים בכיר ביחידת הקרנית במרכז הרפואי שערי צדק. "כשהחומר פוגע בחלק החיצוני של העין הוא גורם להרס חלבונים ותאים, ובעקבות דלקת קשה בעין או זיהום הפגיעה יכולה להגיע לכדי עיוורון. בנוסף, בפגיעה בתאי הגזע של הקרנית עלולה לגרום לעכירות, לצמיחת כלי דם על פני הקרנית ולפגיעה קשה בראיה".

"צריך לזכור", הוסיף ד"ר ווייל, "שכאשר אנו שמים בבית את התכשיר בגובה נח לשטיפת ידיים של מבוגר, זהו פחות או יותר בגובה הראש של הילדים. ולכן כאשר ילד ניגש לחטא את ידיו ומפנה את פיית התכשיר לכיוונו, הוא מסתכן בכך שנוזל יותז לפניו, ובפרט לעיניו. הסיכון לעין בפגיעה ישירה כזו הוא גדול ביותר. כדי להימנע מפגיעות מסוג זה יש צורך להגביר מודעות בקרב ההורים שיש להרחיק מחטאי ידיים מהישג ידם של ילדים באותה מידה שמרחיקים מהם חומרי ניקוי. בנוסף, יש רצוי לרכוש את תכשירי חיטוי הידיים עם פיה בעלת זרוע הפונה כלפי מטה. בצורה כזאת, גם אם יותז חומר, הוא יגיע לרצפה ולא לפניו של הילד".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות