כללים שיהפכו את הליך הגירושין לפשוט יותר

לפעמים עורך דין בסכום נמוך אולי נראה יותר אטרקטיבי באותו הרגע, אולם לאורך ההליך אתם מבינים שטעיתם והטעויות האלו עולות, לעיתים, עשרות אלפי שקלים
עו"ד אורי נחמני |

בין אם מדובר בהחלטה משותפת ובין אם הגירושין נחתו עליכם כרעם ביום בהיר חשוב שתכירו מספר כללים שיהפכו את הליך הגירושין לפשוט יותר
1. קחו אוויר – הליך גירושין אורך זמן רב ולעיתים אף נמרח על פני שנים רבות.
מהות הסכסוך ובאופי עורכי הדין המנהלים את המאבק). אין מקום לצפות לשינויים של "כאן ועכשיו" ואין סיבה להיות בלחץ. הליכים לוקחים זמן וגם הבקשה הגיונית ביותר מועברת לתגובת הצד השני, כי ככה עובדת המערכת.לא פחות חשוב – קחו אוויר פיזית – מלאו את הריאות באוויר ופשוט נשמו.

  1. תכנון – גם אם הצד השני הוא יוזם ההליך, תכנון אסטרטגית הגנה חשוב לא פחות ולפעמים אף קל יותר. כמו שלא בונים בית על בסיס תחושה או חזון כללי, גם לא מפרקים אותו כלאחר יד אלה באמצעות תכנון קפדני .

תכנון נכון יביא להליך יעיל, יחסוך בהוצאות וברוב המקרים גם יקצר את התהליך המלא.

  1. תשמרו על הילדים – לא משנה כמה אתם צודקים וכמה הצד השני לא, עדיין אין מקום לערב את הילדים. עבורם אבא תמיד יהיה אבא ואמא תמיד תהיה אמא. הם גם ככה נתונים בלחץ רב ועוברים טלטלה רגשית לא פשוטה כשכל העולם כפי שהם מכירים אותו, עומד להשתנות. אל תכריחו אותם לבחור בין "אבא" לבין "אמא" כי בסוף כולם מופסדים.

    width=

זכרו אתם מתגרשים, אבל אי אפשר להתגרש מהילדים.

  1. תשמרו על כבודכם – אין ספק כי אתם צודקים, אבל זה לא צריך לעניין אחרים. הוצאת הכביסה המלוכלכת החוצה, אולי תגרום לכם הרגשה טובה באופן רגעי אך מהר מאוד היא תהפוך להיות רכילות היום שאין לדעת למי תגיע. אף אחד לא יחלק לכם ציונים או תעודות הערכה, ואתם תסתובבו עם אות הקלון, לשווא.
  2. אל תאמינו לכל אחד – כולם מכירים את ההיא שקיבלה את הבית והשאירה את בעלה בלי כלום ואת ההוא שלא משלם שקל מזונות והצליח להבריח את כל הרכוש ולהשאיר את אישתו בלי כלום. המשותף למקרים אלו ואחרים זה רק רכילות. אתם חווים על בשרכם, שהליך גירושין הוא הליך מורכב הנוגע לשלל נושאים רכושיים, רגשיים, אישיים וכו'. לא ניתן להתרכז רק בשאלה אחת כמו מזונות או רכוש אלא יש לראות את המכלול.
  3. קבלו מושגי יסוד – לפני שאתם קונים מוצר חשמלי אתם בודקים ומשווים, גם בהליך הגירושין צריך להבחין בין המושגים השונים להבין מה זה "אקטואר" ומתי צריך "דמי טיפול" ולמה בכלל כולם מדברים על "הלכת 919/15".
  4. תבחרו את המלחמות שלכם – כמה כיף להילחם וכמה אנחנו רוצים להראות לצד השני שניצחנו, אבל כידוע במלחמה יש אבדות לשני הצדדים והניצחונות הגדולים ביותר הם במלחמות שנמנעו.

 width=לכן, חשוב וצריך לבחור את המלחמות שלנו, מה הנושאים החשובים לכם ומה המטרות אותן אתם רוצים להשיג. אני לא אומר לוותר (חלילה) אלא לנהוג בחוכמה ולפעמים לאפשר לצד השני ניצחון לא פוגע כלל במטרות שלכם ואולי אף יעזור לקדם אותן.

  1. קבלו ייעוץ משפטי פרטני – אל תתמודדו לבד, גשו לעורך דין לפגישת ייעוץ וקבלו ממנו את המידע הנדרש. תשאלו את כל השאלות שעולות בראשכם ובקשו לדעת מהי האסטרטגיה שלו לניצחון בתיק.

עדיף ורצוי לשלם על פגישת הייעוץ, לא בשביל עורך הדין אלא בשבילכם שתרגישו שאתם קונים ידע, לא תתביישו לשאול שאלות ותעמדו על זכותכם לקבל את כל המידע הנכון והרלוונטי – הרי שילמתם על זה אז מגיע לכם.

  1. תבחרו את עורך הדין שמתאים לכם – נדמה שיש עורכי דין בלי סוף. רובם יפים, מוכשרים, נלחמים וכולם תמיד מנצחים בבית המשפט. אבל כל עורך דין הוא בעל גוון שונה וכל אחד מתחבר לגישה אחרת. זכרו, עורך הדין הוא זה שילווה אתכם בהליך הקשה אותו א עוברים, הוא אמור לנסוך בכם ביטחון בהליך הוא צריך להיות בעל ניסיון וידע גם לספק לכם את כל המידע הדרוש וגם לנהל את ההליך נכון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות