סוהרת נכלאה בטעות (?) בתא עם שני אסירים

אחרי בדיקה של קצין בודק עלה חשד לפלילים. המשטרה נכנסה לתמונה ותחקור את האירוע, וקצין המודיעין של הכלא הוצא לחופשה עד שיסתיים הבירור. פרקליט האסירים: במעשיהם לא נפל רבב
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
אילוסטרציה

סוהרת בשב"ס ננעלה במהלך סוף השבוע שעבר בתא כליאה, למשך כמה שעות עם שני אסירים פליליים, בבית הסוהר "צלמון" בצפון הארץ. הסוהרת נכנסה לתא, לאחר שאחד מהאסירים דיווח כי חברו אינו חש בטוב. דלת התא נטרקה עליה מבלי שהיו עליה מפתחות או מכשיר קשר. בעקבות המקרה, מ״מ נציב בתי הסוהר החליט על הוצאת קצין המודיעין של בית הסוהר לחופשה כפויה. עו"ד אייל בסרגליק, שמייצג את האסירים, אומר כי לא נפל כל פגם במעשיהם.

הכל החל כאשר הסוהרת שמעה קריאה לעזרה בתא באחד האגפים בבית הכלא, בו שוהים שני אסירים, אחד מהם בעל רקע רפואי קרדיולוגי. בתגובה, היא רצה לתא ומצאה בו אסיר כשהוא מחוסר הכרה. היא ביצעה בו בדיקות ואז הבחינה כי דלת התא נטרקה מאחוריה, כשמכשיר הקשר שלה נשאר בעמדת הזקיף. רק לאחר כשעתיים בהן הייתה כלואה, יחד עם שני האסירים הפליליים, הבחין בסוהרת קצין משמרת שביצע את ספירת הבוקר בתאים, ושחרר אותה.

בעקבות המקרה, מ״מ נציב בתי הסוהר החליט להעביר לחקירת יאח"ס את האירוע החריג. מייד לאחר הארוע, בוצע תחקיר ראשוני של מפקד בית הסוהר, שהתבסס על עדותה של הסוהרת ומעורבים נוספים. על סמך פרטי התחקיר הראשוני ניתנה התייחסות לאירוע.

 

רשימת עורכי דין בישראל
עו"ד אייל בסרגליק, פרקליטם של שני האסירים

עם זאת, בעקבות חומרת המקרה וממצאים שעלו מהתחקיר, מינה מפקד מחוז צפון את סגן מפקד המחוז, קצין בדרגת תת גונדר, לקצין בודק לאירוע. נוכח הממצאים הראשוניים, עלה חשד לפלילים ובעקבות כך ובהמלצת מפקד המחוז הורה מ״מ נציב בתי הסוהר להעביר את החקירה לטיפול משטרת ישראל ביאח"ס, ובשלב הראשוני הוחלט על הוצאת קצין המודיעין של בית הסוהר לחופשה כפויה עד לבירור העובדות.

הערב (ד) התפרסמו פרטים נוספים בחדשות 12 ובוואלה, מהם עולה תמונה מוזרה, בלשון המעטה, לגבי המתרחש בכלא. כך, למשל, עלו חשדות שקצין המודיעין בכלא, שהוצא כאמור לחופשה כפויה, קיים יחסי מין עם הסוהרת, תושבת הצפון בת 29 – ובתמורה העניק לכאורה הטבות לשני האחים האסירים. יש בכירים נוספים בכלא ובמחוז הצפון החשודים בקיום יחסי מין עם הסוהרת. לשני האסירים היה את מספר הטלפון של הסוהרת, והם התקשרו אליה כשלא היתה במשמרת. אחד הגורמים סיפר לוואלה ש"האחים היו מארגנים בכלא תחרויות הימורים בין האסירים על צבע התחתונים והחזייה של הסוהרת. הם כמובן ידעו מה הצבע, וכך מספר לא קטן של אסירים הפסידו בהימור ושילמו להם".

הכתבה בוואלה שהחלה את חרושת השמועות שהפכו לחקירה

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את האסירים מסר בתגובה: "הכתבה שפורסמה בוואלה מטעה בצורה קשה ומנותקת מהמציאות בכל הקשור למרשיי. מרשי נזקק לטיפול רפואי וקרא קריאה לבקש את אותו טיפול רפואי, טיפול שאכן קיבל על ידי הגורמים המוסמכים. שב"ס ולו לרגע לא חשב ולא חושב שיש דבר שלא היה בסדר או לא תקין מצד מרשיי, וכל תחקיר ככל שנערך על ידי שב"ס, לא טען לרגע שבוצע דבר כלשהוא שאינו כשורה מצד מרשיי. למיותר לציין כי כל הרמיזות אודות פעילותה של הסוהרת, ובהקשר גם לגורמים אחרים, אין להם כל קשר למרשיי ויש להצר על כך כי בחרו לערב את מרשיי בכתבה זו".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות