התעללות חוקית! יש דבר כזה

עו"ד איימי בכור בוני |
אילוסטרציה shutterstock
shutterstock

אדם המצוי בהליך משפטי כלשהוא, לרוב סובל מאוזלת ידה של המערכת. העומס בתיקים על מערכת המשפט הוא עניין שבעובדה. דבר שגורם להימשכות ההליכים, לעיתים חוסר סבלנות של השופט המטפל בתיק, לרוב דורש בזבוז ימי עבודה, שעות המתנה בתור לדיון, למזכירות לגזברות ועוד.

 width=
עו"ד בכור בוני מומחית לדיני משפחה

אבל ספק אם מי שמצוי בהליך המשפי מכיר בעובדה שניתן להתעלל בו באופן חוקי לחלוטין תוך שימוש ציני במערכת המשפט. במשחק הזה מי שהוא בעל המאה הוא גם בעל הדעה.
למעשה אדם יכול לקום בבוקר ולהגיש תביעה כנגד חברו. לא בטוח שיש לו ראיות, אבל זכות הגשת התביעה היא זכות יסוד חוקית והזכות שיתברר העניין בהליך שיפוטי היא נגזרת לכך.
לרוב אדם סביר והגיוני לא יקום בבוקר וסתם יגיש תביעה כנגד משהו, דבר שיגרום להוצאות גדולות לשני הצדדים.
אבל שוו בנפשכם שאתם נמצאים בסכסוך גירושין מר ואתם רוצים לפגוע בצד השני. והדברים ברורים, ההליך המשפטי פשוט יש דירה החוק קובע חצי חצי, הילדים בחלוקת זמנים שוויונית ולא נותר דבר מלבד להפיק הליכים שלא לצורך.
 width=
סיפור שהיה כך היה , ייצגתי את ליאורה (שם בדוי) עובדת משרד ראש הממשלה, שביקשה לפרק את החבילה. ניסינו גישור שלא צלח, והגשנו תביעה לפירוק השיתוף. מאחר וכאמור הדברים היו ברורים ופשוטים והבעל חיפש נקמה. מצא לו עו"ד לוחמני אשר הגיש כנגד ליאורה תביעה בה אחיו של הבעל תובע אותה על לא פחות ממיליון דולר. בטענה כי בעבר נתן לה והיא התחייבה להחזיר. ליאורה כמעט התעלפה כשראתה את התביעה… מובן שהאירוע הזה מעולם לא התרחש, ואני מניחה שהבעל ידע שככל הנראה אחיו יפסיד אבל הוא גרם נזקים קשים לליאורה. בפן הנפשי ההתמודדות עם תביעה הזויה שקרית ומקוממת. ובפן החומרי שכר טירחה על כתב הגנה דיונים וימי עבודה. מה הועילה לו התביעה?
מינוף לניסיון סחיטה. עכשיו אמר לה אם את רוצה שנמחק תשלמי!
במקרה הזה ליאורה הייתה חזקה וידה הייתה משגת ניהלנו את ההליך והם הפסידו. אבל לא מעט פעמים צדדים מותשים ושידם אינה משגת מוותרים על זכויות ומגיעים להסכמי סחיטה אשר מבקשים להפסק את ההתעללות הזו.
הח"מ מייצגת משפחה אשר אח אחד מבוצר בבית המשפחה היקר מאד בישוב בשרון. כאשר צו קיום הצוואה יצא וחילק את הבית בין כל חמשת האחים. האח הגיש התנגדות לצו קיום הליך שנוהל שנתיים. משניצחו האחים הגיש האח המתבצר ערעור, אשר גם בו הפסיד אך המשיך להצהיר כלפי כולי עלמא שימשיך להתעלל באחיו באמצעות מערכת המשפט מאחר והוא לא רוצה לצאת מהבית. והגיש שלוש תביעות חדשות בטענות הזויות על זכויות דייר מוגן, שיפוץ שביצע ועוד…
ומה מערכת המשפט עשתה? כלום!
המערכת לכאורה חייבת לכבד את הגשת התביעות ולברר אותן. בארצות הברית הסינדרום מוכר וידוע legal abuse syndrome ובתי המשפט לא יאפשרו לכך לקרות אבל אצלינו?
כרגיל משתרכים מאחור בתקווה שמערכת המשפט תבין שגם במקום הכי חוקי, אפשר לבצע שימוש ציני ומתעלל ולא תסכים לקחת בזה חלק. תדחה תובענות ללא סיכוי על הסף ותראה מעבר למס' ההליך המשפטי. את הצדדים ואת מקומם בסכסוך
הכותבת עו"ד איימי בכור בוני הינה מומחית בדיני משפחה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות