חני ג'רבי לא יקבל חנינה אפילו לא על יום אחד בכלא | נרדפי החוק

חני ג'רבי הטביע את חותמו על העולם העברייני בישראל, והשפעתו עדיין ניכרת. אבל אחרי 10 שנים שהצליח לא להיאסר, בקרוב ישתחרר אחרי 10 חודשי מאסר, שקיבל אחרי שהרביץ לנערים
ציון חן |
חני ג'רבי
חני ג'רבי. צילום מפייסבוק

חני ג'רבי (60) כבר הספיק להתחמק מחיסול עם מכונית תופת ועם טיל לאו, ולמרות שהמשטרה ישבה עליו עשור, הצליח להישאר מחוץ לכלא עד לפני תשעה חודשים. העשור בחוץ נגמר כשלפני שנה התעמת בנו הקטן עם בני נוער אחרים שהיו איתו במסיבה. עפ"י העדויות של כל מי שחטף מכות מג'רבי האבא שהוזעק למקום ע"י בנו עולה כי הוא "פיצץ" במכות חבורת נערים, שלא היה להם סיכוי. מי שמיוחסים לו חיסולים ונסיונות חיסול נהיה "גבר על חלשים".

דוחות המודיעין של המשטרה ושב"ס קובעים חד משמעית כי חני ג'רבי הוא עבריין מסוכן. למרות שהוא מתגורר כבר שנים רבות בקיסריה, במתקן מגורים מאובטח ביותר, מוקד הפעילות שלו הוא בחצר האחורית בה הוא גדל – גבעת אולגה.

חני ג'רבי ישוחרר לאחר 10 חודשי מאסר

בעוד חודש, ב-31.8.20, שבוע וחצי לאחר יום הולדתו ה-60 ב- 20.8, צפוי ג'רבי לסיים את ריצוי 10 חודשי המאסר בפועל שנגזרו עליו על המכות שהכניס לילדים שקטנים ממנו ב-45 שנים בממוצע. זה יהיה מאסרו העשירי של ג'רבי, שהורשע במהלך חייו בעבירות אלימות, סמים, רכוש, הלבנת הון, מרמה וזיוף. יש לו גם תיק תעבורה אחד מלפני שנה, אז נתפס לא הרחק מביתו כשהוא נוהג בשכרות, ורשיונו נפסל לחמישה חודשים.

שמו של חני ג'רבי נקשר בשמות של הארכי-עבריינים הגדולים בישראל כדוגמת בני משפחת מוסלי, איתן חייא ועוד. גם בפרשת המעילה הגדולה שמוטטה את 'הבנק למסחר' נקשר שמו. זאת, לאחר שהיה ערב ל-18 מיליון שקלים בהם הימר עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, הפקידה שמעלה בכספי הבנק והלקוחות שלו.

קרוב לעשר שנים שג'רבי לא נעצר והצליח לשמור את עצמו הרחק ממתקני הכליאה של שב"ס. דוחות המודיעין של המשטרה ממלאים כרכים עבי כרס, המלאים במיידעים על מעורבותו בסכסוכי עבריינים ופעילות פלילית ענפה, גם בימים אלה בהם הוא כלוא בכלא 'הדרים' בשרון.

"המידע המודיעיני שבידי המשטרה עלול להשליך לא רק על המשך מעורבותו של ג'רבי בפלילים, שכאמור עודנה חיה ונושמת גם כשהוא מוחזק מאחורי סורג ובריח, אלא גם להעמיד את הציבור בסכנה במידה וישוחרר, שכן מדובר במידע עדכני מהעת האחרונה", אומרים במשטרה, "כלל הנתונים בעניינו של ג'רבי, מעלים את מסוכנותו באופן מובהק".

שעות ספורות לאחר שג'רבי וחברים שהביא איתו, לימדו לקח כואב מאוד את הנערים שהיו מעורבים בקטטה עם בנו, הוא יצא מהארץ, ונעצר לאחר כחודש בתאילנד ע"י המשטרה המקומית לבקשת ישראל, ונשלח לארץ.

מאז מעצרו, מודיעין שב"ס משייך אותו כנופייתית למה שהם מכנים "כנופיית ג'רבי". "ג'רבי מקיים מזה שנים אורח חיים עברייני, והוא משויך לארגון פשיעה. פשע ואלימות הם דרך חיים ופתרון לגיטימי להשגת מטרותיו", מציינים בשב"ס, "הוא בעל סכסוכים רבים עם ארגוני פשיעה, וממשיך בפעילותו הפלילית, בניגוד להצהרותיו".

הסכסוך של חני ג'רבי עם עברייני חדרה

הסכסוך הגדול והמוכר של ג'רבי הוא עם העבריין אלירן לוי (37) מחדרה גם הוא. במסגרת הסכסוך נרצחו במהלך חודשיים, בשנת 2004-05, שני בני משפחה קרובים ללוי. הראשון היה אחיו אלון, אשר חוסל ע"י רעולי פנים שחיכו לו מחוץ לבית חברים ברחוב הרצל בחדרה. והשני היה אבי אשתו, חמיו, פנחס גואטה (50), שנחשב לבכיר העבריינים בחדרה, ואשר חוסל חודשיים לאחר אלון.

מבחינתו של אלירן לוי לא היה צריך לחשב את המסלול של המחסלים יותר מדי. המקור לחיסולים של בני משפחתו הקרובים כל כך היה מצידו לא אחר, מאשר חני ג'רבי.

זמן קצר לאחר חיסול חמיו של אלירן לוי בפברואר 2005, חגג ג'רבי בארוע משפחתי באולם בפרדס חנה. לוי הצטייד בטיל לאו אותו התכוון לשגר או לאולם או לג'רבי ברגע שהוא יבחין בו. אך בלשים שהבחינו בלוי, גרמו לו להימלט וזה עלה ביוקר רב למשפחה מקומית אחרת. לוי התנגש בעוצמה רבה ברכבה של צעירה מקומית בת 24, והיא נהרגה.

בנסיון נוסף של לוי לחסל את ג'רבי שגם הוא נכשל, היו מעורבים לא פחות מ-16 לבנות חבלה שהורכבו על חמישה מטענים, שהיו אמורים להיות "מולבשים" על מכונית תופת שתתפוצץ ליד ג'רבי, אך גם נסיון זה סוכל.

אגב, אלירן לוי ואחיו אלון (שנרצח), היו חשודים מרכזיים בארוע טרור פלילי, שזעזע את המדינה. הם נחשדו בגרימת מותם של בני הזוג נחשונוב, שמצאו את מותם מפיצוץ רימון רסס שהושלך למגרש מכוניות בשעה שהם היו בו על מנת לרכוש רכב. האחים לוי היו עצורים וחשודים בהשלכת "רימון המוות" הכפול הזה.

לוי כמעט מצא את מותו דווקא בבית הסוהר, ולא בחדרה. זה קרה לאחר שנעים סורי, עבריין שמזוהה עם העבריינים ממשפחת מוסלי, שהם חברים של ג'רבי, דקר את לוי בחצר הכלא. כל זאת קרה בשעה שסורי ישב 19 שנים על הריגה, ובנוסף הואשם שבזמן חופשה מהכלא ממנה לא חזר עד שנתפס, הוא ביצע חיסול של עבריין אחר, לבקשת עבריינים שהזמינו זאת ממנו.

במהלך טיול בחצר בית המעצר 'עמקים' שבטבריה, ניגש סורי אל לוי ובלי חשבון ולעיני הסוהרים, הוא דקר את לוי שוב ושוב, ואף נעץ לו את הדוקרן בלב. לוי ניצל, אך הפציעה שלו היתה אנושה.

שורה תחתונה

ג'רבי צפוי כאמור להשתחרר בעוד חודש ולחזור לענייניו. את המשפט בו הכה את כל מי שהיה מעורב בקטטה עם בנו הקטן, ועם צהלות המשטרה על הסגרתו מתאילנד, הוא סגר בעסקת טיעון של 10 חודשים ופיצויים כספיים של 29 אלף שקל, שנגזרו עליו לשלם לשלושה בני נוער שהותקפו קשות על ידו.

עורכת דינו, חן מאירי, עוד ניסתה לפני חודש לשחרר אותו מוקדם יותר בטיעוני קורונה. בין השאר בכדי שג'רבי יוכל לחגוג את יום הולדתו השישים בביתו. אבל הדוחות המודיעיניים של המשטרה ושב"ס סגרו כל פתח לאפשרות כזאת, והוא ישוחרר רק לאחר שיסיים לרצות את מלוא 10 החודשים שנגזרו עליו, ביום האחרון של החופש הגדול בחודש אוגוסט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות