האב נעלם? לא משלם מזונות ? אז שאמא שלו תשלם

האב מתנכר ונעלם לבנותיו ולא משלם מזונות. גם אמו, הסבתא, לא רוצה שום קשר לנכדותיה. בית המשפט קיבל את טענות באי כוחה של האם, והורה לסבתא לשלם מזונות חלקיים, החל מיום התביעה נגדה
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט לענייני משפחה בחיפה, רויטל באום, קבעה כי סבתן של שתי ילדות תשלם דמי מזונות זמניים בסך 800 שקלים, לאחר שאביהן נמלט ולא ניתן לאתר אותו.

השופטת גם קיבלה את בקשתם של עו"ד דניאל ישראלי ודפנה פלר, לפיה הסבתא תשלם גם את המזונות מיום פתיחת התביעה כנגדה, בסך 8000 שקלים.

התביעה והבקשה לקביעת מזונות זמניים לבית המשפט הוגשו על ידי אימן של הקטינות, שהתגרשה מאביהן לפני שנים רבות.

בין השניים נחתם הסכם גירושין, אשר אושר בבית המשפט לענייני משפחה, במסגרתו נקבע, בין היתר, כי האב יישא במזונות הילדות בסכום של כ-1,100 שקלים לכל אחת, ובנוסף יישאו הצדדים שווה בשווה בהוצאות החריגות של הקטינות.

בהסכם נכתב כי הסכום הנמוך נקבע לאור מצבו הכלכלי של האב והיותו מסובך בחובות רבים.

משך שנים רבות לא שילם האב את מזונות בנותיו, נעלם מחייהן, והליכי הוצל"פ שנקטה האם כנגדו לא צלחו;

נכון להיום, האב מוגדר על ידי משטרת ישראל כנמלט ממשמורת חוקית.

עו"ד דפנה פלר

משמוצו כנגד האב כל ניסיונות הגבייה, הגישו עוה"ד דניאל ישראלי ודפנה פלר תביעה לחיוב אימו במזונות ופסק הדין הראשון, שניתן מחמת אי הגשת כתב הגנה של הסבתא בוטל.

במהלך הדיון הוברר כי לסבתא היו עד לאחרונה הכנסות בסכום חודשי כולל של כ-6,000 שקלים, שכללו קצבת אזרח ותיק מהמוסד לביטוח לאומי ושכר עבודה, אולם מאחר והיא בשנות ה-70 המאוחרות לחייה, לטענתה היא הפסיקה לאחרונה לעבוד בעבודות ניקיון ומתקיימת כעת מקצבאות המוסד לביטוח לאומי בלבד בסכום של כ- 3,100 שקלים.

במהלך הדיון קיבל השופטת את טענתם של עו"ד פלר וישראלי לפיה, בנסיבות העניין, מתקיימים שלושת התנאים המקימים חובה על הסבתא לשאת במזונות הקטינות. אולם השופטת גם התחשבה בכך שהסבתא הינה אשה מבוגרת, שאינה מסוגלת לשאת במלוא המזונות שנקבעו בין הוריהן של הקטינות בהסכם שנחתם ביניהם.

מאחר ויש לה חסכון כספי משמעותי, וגם אם היא קיוותה שישמש אותה חלף פנסיה שלא צברה מעולם – לפחות חלקו יכול לשמש בידיה לסייע בנטל מזונות הקטינות. זאת ועוד, מאחר והסבתא אינה רוצה שום קשר לנכדותיה, הורתה השופטת באום לסבתא כאמור לשלם סך של 800 שקלים מזונות, ומאחר וקבעה כי הסכומים יהיו מחודש ספטמבר האחרון היא הורתה לה לשלם גם סכום של 8,000 שקלים חובות עבר.


לצפיה ודירוג כבוד השופטת רויטל באום


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות