צפו: מצלמות הגוף של השוטרים חושפות עימותי מסכות קורונה

הגל השני מביא עמו, מעבר לחום הבלתי אפשרי והמצב הכלכלי שרק מכביד יותר ויותר, גם את שובם של סרטוני השוטרים מול אזרחים המסרבים למלא את תקנות שעת החירום
ציון חן |

המשטרה פירסמה דוגמאות לעימותי קורונה שיש לה עם אזרחים שמסרבים לעטות מסיכה במקומות ציבוריים. אחד בקניון, ואחר בסניף בנק. במקרה אחד, טענה המשטרה כי מפקדת תחנת נהריה סנ"צ מרי דניאלי "אוימה" ו"הופחדה" בתחנה, ע"י תושב העיר, בן 35, שנעצר והובא לתחנה על סירובו לעטות מסיכה בקניון 'ארנה' בעיר.

בסרטון שהמשטרה שחררה לפרסום, נראה הבחור המבולבל קצת נוכח מעשיו והתנהגותו, כשהוא מוקנט ע"י דניאלי. לטענת קב"ט הקניון אשר הזעיק את המשטרה, לא רק שהאיש סירב לבקשתו לעטות מסיכה, הוא גם קרא הסתובב במקום, וקרא לציבור הלקוחות בקניון שלא לעטות מסיכות על פניהם וכי הקורונה הינה "לא יותר מאשר שפעת רגילה".

"זכותו להתלונן, אבל לא לאיים ולהפחיד את שוטרי נהריה", טענו במשטרה על "אימת שוטרי נהריה", וביהמש אשר ראה את כי מדובר אולי באדם מבולבל אבל לא מסוכן, שחרר אותו למעצר בית של שלושה ימים.

במקרה אחר, נראה אזרח אשר סרב לעטות מסיכה בסניף בנק בראשון לציון, וניסה לאלץ את השוטרים להשתמש בכוח תוך שהוא מאיים לפרסם את הסרטון ברשת. השוטר ביקש מהאיש מספר פעמים ובאדיבות לשים מסיכה על פניו ואף הציע לתת לו מסיכה אך הוא סירב, השוטר ביקש ממנו לצאת מהסניף אך הוא עדיין סירב.

האיש התעלם בהפגנתיות מבקשות השוטר לצאת מהסניף, והשוטר הבהיר לו מספר פעמים כי אינו מעוניין להשתמש נגדו בכוח, אך האיש בשלו, והמשיך להתגרות בשוטרים. הוא אף אמר להם כי הוא רוצה שיעצרו אותו, כאשר במקביל הוא מתעד את המעצר בטלפון הסלולרי שלו ואומר לשוטר "זה הולך עכשיו חזק חזק לרשת". בסופו של הארוע, נאלצו השוטרים לאזוק אותו ולהוציאו מהסניף, והוא שוחרר לאחר שנרשם לחובתו קנס בסכום של 500 ש"ח בגין אי עטיית מסיכה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות