איים על חיי מיקי זוהר ומשפחתו ברשתות והורחק מהן

הזעם הציבורי עובר לעתים את הגבול, כמו במקרה של תושב אשקלון שאיים בצורה מסמרת שיער על מיקי זהר ומשפחתו, נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים עד משפטו
ציון חן |
ח"כ מיקי זוהר. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

"מטען באוטו שתהיה עם הילדים שלך, מתנה מושלמת", כך אויים חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר בדף הפייסבוק שלו ע"י תושב אשקלון, שהודה ונעצר.

כתב אישום יחד עם בקשה למעצרו עד תום ההליכים של תושב אשקלון, בן 33, הוגש ביום שישי האחרון על רקע איומים מסמרי שיער ששלח בהודעה לדף הפייסבוק של חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה, מיקי זוהר מהליכוד.

חבר הכנסת מיקי זוהר נושא במספר תפקידים רמי דרג. הוא יו"ר הקואליציה, סגן יו"ר הכנסת ויו"ר סיעת הליכוד בכנסת. ביום רביעי שעבר פתח לידו אחד מעוזריו את דף הודעות בפייסבוק, והשניים נדהמו לראות את האיום המפורש ששלח לו האיש מאשקלון.

"כמה אתה טיפש, בור ועם הארץ. ריקבון סירחון. אני מאחל בתור אזרח מדינת ישראל מחלות קשות לילדים שלך. מוות בייסורים. וכל משפחתך מקווה מאוד רצח בדם קר. מוות אכזרי למיקי זוהר ומשפחתו. אני חושב מוות מתאים בשבילך זה להישרף חי. אני מוכן לשרוף אותך ואת ילדיך. מתחיל מהשיער ועובר לגוף. מקווה שישימו לך מטען באוטו שתהיה עם הילדים שלך. מתנה מושלמת", לשון ההודעה שנשלחה לזוהר.

בבית המשפט מסרו חוקרי המשטרה כי האיש אכן הודה במיוחס לו. "למען ההגינות, הוא הביע התנצלות על המילים שכתב. אבל הם נכתבו והגיעו לחבר הכנסת. לכן, להקל ראש באיומים, לא יהיה נכון לעשות", הסביר במשטרה.

האיש, שהוא ללא עבר פלילי, היה כלוא ללילה אחד עד להבאתו בבוקר לבית המשפט באשדוד. בבית המשפט הוא ביקש סליחה: "אני מבין את הטעות שלי. בחיים לא הייתי עצור, וזה גרם לי להבין. בחיים לא פגעתי בזבוב, זה קרה בסערת רגשות. אני לא אומר שזה תקין, זה ממש לא תקין, אבל אני מבטיח שזה לא יקרה אף פעם בחיים", אמר האיש.

שופטת השלום באשדוד, רוני סלע, קבעה: "יש חשיבות לכך שיועבר מסר בנוגע להתנהלות ואיומים הנעשים באמצעות הרשתות החברתיות, כאשר היד קלה על המקלדת… בהינתן שמדובר בארוע בודד, ולכך שהאיש נעדר עבר פלילי ומבין את חומרת הדברים ומצר עליהם, ומתחייב כי לאחר שהבין את חומרת הדברים לא ישוב עליהם, אני מורה על שחרורו בתנאים".

השופטת קבעה לאיש הפקדה כספית של 7000 שקלים, ערבות עצמית של 30 אלף שקל, וערבות צד ג' בסכום דומה. כמו כן אסרה עליו לקחת כל חלק בפעילות ברשתות החברתיות למשך חודשיים, ואיסור יצירת קשר עם חה"כ זוהר למשך 4 חודשים.
______________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת רוני סלע

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות