אישום: הבריחו מירדן 32 כלי נשק

4 אנשים חשודים בהברחת מספר שיא של כלי נשק מירדן בפעם אחת. פרקליטו של אחד מהם – "הוא פשוט היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון"
נעמה כהן |
אמצעי לחימה שהוברחו מירדן. ארכיון

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו לפני כחודשיים לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד 4 תושבי באקה אל גרבייה וזמר, שניסו להבריח עשרות כלי נשק מירדן לישראל. כל ארבעת הנאשמים מואשמים בקשירת קשר לפשע, כאשר שני המרכזיים מואשמים גם ביבוא נשק.

על פי כתב האישום במהלך חודש אפריל השנה, קשרו ארבעת הנאשמים קשר לפיו הם ייבאו עשרות כלי נשק ממדינת ירדן לשטח ישראל. לצורך תיאום ההברחה, היה אחד הנאשמים בקשר טלפוני עם מספר גורמים, ביניהם אזרח ירדני, ותיאם אתו את ייבוא הנשק דרך הגבול שבין ירדן לישראל, דרום מזרחית לישוב אשדות יעקב איחוד.

בשל חשש שהתעורר בקרב הנאשמים, שבמקום ההברחה ישנם כוחות ביטחון שיסכלו את ההברחה, החליטו ארבעת הנאשמים, בתיאום עם הירדני, להשהות את התוכנית עד אשר יבררו באופן בלתי אמצעי את חששם. בשעות הערב המוקדמות, לאחר בדיקת השטח, הגיעו השלושה למסקנה לפיה מקום ההברחה "נקי" מכוחות, בשלב זה והחליטו לחדש את תוכנית ההברחה.

בהתאם לתיאומים שביצע אחד הנאשמים מול האזרח הירדני, סמוך לשעה שמונה בערב הגיעו שני אנשים מצדו הירדני של הגבול, כאשר אחד מהם נשא שק ובו שני תיקים שבהם 32 כלי נשק. אחד מן השניים טיפס מעל לגדר המערכת, חצה את הגבול והניח את השק ובו כלי הנשק במקום המוסכם וחזר לירדן. הנחת הנשק במקום המסתור דווחה לאיש הקשר בישראל. מספר דקות לאחר מכן, הגיעו איש הקשר עם נאשם נוסף ברכב B.M.W למקום ההברחה, ועצרו סמוך למקום בו הונח השק. איש הקשר ירד מהרכב, ניגש למקום המסתור והתכופף לכיוון השק על מנת ליטול אותו.

עו"ד שלומי בלומנפלד

בלשי יחידת הגבולות של היחידה המרכזית במשטרת ישראל שארבו במקום במשך שעות ארוכות, עצרו את שני הנאשמים ובמקביל כוח בילוש נוסף עצר חשוד נוסף שהמתין בתחנת דלק באשדות יעקב ברכב מסוג טויוטה על מנת לסייע בהברחת הנשק. בבדיקת השק נתפסו 31 אקדחים מסוגים שונים ותת מקלע אחד.

עו"ד שלומי בלומנפלד, פרקליטו של אחד הנאשמים, טוען: "כל טענותינו ישמעו ויועלו בבית המשפט. כל שאוכל לומר כעת היא שלא כצעקתה. כך בלשון המעטה. מרשי טוען לחפותו וטוען לנוכחות תמימה במקום. מרשי פשוט היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות