משמורת שווה לגבר למרות שאשתו טענה שאינו מעוניין בכך

האשה ניסתה לטעון כי האב לא מטפל ולא מעוניין להיות משמורן לילדיו, אולם בית המשפט התרשם אחרת ולא קיפח את זכותו להיות הורה לילדיו
נעמה כהן |
"נעדרת מהבית ומזניחה את הקטינים". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט לענייני משפחה אישר לאב הסדרי ראיה קבועים של מספר פעמים בשבוע וכן בכל סוף שבוע שני, לאחר שבאת כוחו, עו"ד פזית שני, הגישה בקשה לבית המשפט אחרי שהאם ניסתה לקבוע את זמני השהייה שלו כראות עיניה. זאת למרות שהוא זכאי לבלות עם ילדיו באופן מלא כאביהם וכמשמורן שווה שלהם.

על פי הבקשה, אשר הוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד שני, הגבר טען כי הוא המטפל העיקרי בילדים, ויש לו פנאי לטפל בילדים עקב העסקתו. האשה היא שעזבה את הבית המשותף עם הילדים, מבלי לתת לו על כך הודעה מוקדמת, ומנסה לקבוע את זמני השהות עם הילדים כרצונה. בבקשה צויין כי הגבר מבקש לשהות עם ילדיו בימי ראשון, שלישי וחמישי, לרבות לינה, ובשבוע שלאחר כן מעוניין הוא לשהות עם הילדים בימי שני ורביעי, לרבות לינה. כמו כן, ציין כי מעוניין לשהות עימם כל סוף שבוע שני ואת ימי החגים והמועדים עם הילדים ביחס שווה לאישה.

מנגד, האשה טענה כי היא המטפלת העיקרית בילדים, והגבר אינו נושא בנטל גידולם ואף אין ביכולתו לעשות כך. עוד הוסיפה וציינה כי הוא מתאפיין בהתקפי זעם וצעקות כלפי הילדים ועל כן אינו יכול לשמש כמשמורן, והוא אף אינו רוצה כך. לדבריה יש להותיר את הילדים בחזקתה, בהתאם לחזקת הגיל הרך. לדבריה, יחסיה עם הגבר היו מלווים בהפרת אמונים כלפיה, דבר אשר הוביל לפרידה, ואין מקום להעניק לו את הסעד המבוקש במסגרת הליך יישוב סכסוך, כאשר אין מדובר מקרה חריג או דחוף עתה ויש להמתין למפגש ביחידת הסיוע.

בסיכומו של דבר, שופט בית המשפט לענייני משפחה קיבל את בקשת עו"ד פזית שני במלואה, לאחר שהדגיש כי לא ניתן לאפשר נתק בין הגבר לילדיו, ויש לאפשר להם לקיים מפגשים סדורים כך שהצדדים שניהם ימצו את הורותם בשהייה עם ילדיהם באופן שווה, ואף הילדים ימצו את זכותם. מובן כי רק ייטב להם מקשר בריא עם שני הוריהם.

"מעיון בהודעות שצרפו הצדדים, לא התרשמתי כי המבקש אינו מעוניין במשמורת על הילדים, כטענת המשיבה, אלא להפך. סבורני כי המבקש עמד על בקשתו להיות הורה משמורן, והבהיר כי מעוניין הוא בקיום משמורת על הילדים. עוד מעיון בהודעות אלה ניתן להתרשם משיחות הצדדים כי אכן שני הצדדים לוקחים חלק פעיל בגידול הילדים, ועל אף טענות המשיבה, המבקש הינו הורה פעיל אשר מטפל בילדיו ודואג לצרכיהם עת שוהים הם עמו, וראיה לכך מצויה בשיח אותו הצדדים מנהלים לעניין הילדים עת שוהים הם עם המבקש בגפו", נכתב בהחלטת בית המשפט.
_____________________________

עו”ד פזית שני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות