עו"ד נטלי לזר: "גישור הוא הפתרון הטוב, הזול והמהיר ביותר לגירושין"

במציאות בה כל כך הרבה זוגות מתגרשים, תהליך כואב נפשית וכלכלית, כדאי לעצור שניה ולחשוב על טובתכם, טובת הילדים וטובת חשבון הבנק שלכם: גישור הוא הדרך המהירה והטובה ביותר להיפרד ולהמשיך הלאה
נעמה כהן |
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

1 מכל 3 זוגות בישראל מתגרשים. גם אם הגעתם להחלטה להתגרש, גם אם המצב רגיש, אפשר לעשות את זה בדרך מהירה ולא יקרה באמצעות גישור. עו"ד נטלי לזר, מגשרת ומומחית בענייני משפחה, מדגישה שזוגות במשבר צריכים להבין שלא חייבים לבחור בדרך של מלחמה, ואת מאות אלפי השקלים שמשלמים לעורכי הדין אפשר להשאיר אצלכם בכיס אם בוחרים מלכתחילה על מגשר במקום בית המשפט, שמצידו ממילא, ברוב המקרים, ישלח גם הוא את הזוגות לגישור.

משבר הקורונה, שכעת מתחיל הגל השני שלו, טומן בחובו אתגרים כלכליים ובריאותיים, ובשל הסגר מאתגר גם את חיי המשפחה. מי שחשב לפני המשבר להיפרד, הרי שהמשבר רק העצים את התחושה. "זוגות שהיו ביחסים לא טובים עוד לפני המשבר, פשוט נכנסו ל'סיר לחץ' משפחתי בתקופת הקורנה", מסבירה עו"ד נטלי לזר. "הם הגיעו למצב של אפס פרטיות בבית, שהפך למשרד, ג'ימבורי ובית ספר ללמידה מרחוק, עם בן או בת זוג שהחיים איתם הפכו לבלתי נסבלים".

עו"ד נטלי לזר

"אנשים בימי הקורונה הגיעו למצב של אפס פרטיות בבית, שהפך למשרד, ג'ימבורי ובית ספר ללמידה מרחוק, עם בן או בת זוג שהחיים איתם הפכו לבלתי נסבלים"

אבל, על פי עו"ד לזר, גירושין לא חייבים להיות מלחמה ארוכת שנים שעולה מאות אלפי שקלים, מאחר ורוב הליכי הגירושין גם ככה מסתיימים בגישור והסכמות בבית המשפט. "בהסכם טוב, לא הגיוני ששני הצדדים יקבלו את כל מה שהם רצו להוציא מהצד השני. בחיים צריך לדעת להתפשר, וגם בגישור זה בדיוק המצב. אם צד אחד יוצא מאושר והשני נרמס – כנראה שלא עשיתי עבודה טובה", מסבירה עו"ד לזר, שמביאה דוגמה על בני זוג שהחליטו להתגרש, ופנו אליה לליווי ההליך באמצעות גישור.

"מה שעניין את שניהם היה איך להרוס לצד השני את החיים, ולהגיע ל'עסקה' הכי טובה שיצליחו", היא מספרת. "שניהם רצו לשלוט בחיי השני לאחר הגירושין – מיכל באיכות חייו של אודי, ואודי בכסף. אחרי פגישות לא מעטות, הם הגיעו להסכם גירושין ששניהם חתמו עליו בפנים חמוצות, אך כעבור שנה, קיבלתי מכתב מרגש מהאישה שממרחק הזמן, הבינה שהיא למעשה הבטיחה את עתידה באמצעות ההסכם שהגיעו אליו, וגם הגבר הבין שעשה את עסקת חייו".

גם עורכת הדין לזר חוותה על בשרה תהליך גירושין ארוך ומורכב, בהליך משפטי שנמשך ארבע שנים בבתי משפט, עם עורכי דין שלדבריה משכו את הזמן, ולא היו מוכנים להגיע להסכם. "ברור שעדיף לא לחתום על הסכם גרוע רק כדי לסיים – בהסכם גרוע תזרעו את המריבה של מחר. אבל העלות הכלכלית שכל צד משלם היא מאוד גבוהה. זו עלות נפשית, כלכלית, בזבוז של שנים יקרות. כמי שעברה את זה על בשרה, היום זו השליחות שלי: לעזור לזוגות לעבור הליך גירושין באופן מכובד ובמינימום נזקים כלכליים ונפשיים", מדגישה עו"ד לזר.

"אני מגבילה את הגישור לשלושה חודשים. הצדדים יכולים להמשיך הלאה במהירות, להקדיש אנרגיות לעצמם ולילדיהם ואפילו למצוא זוגיות חדשה"

הליך הגישור מוגבל לשלושה חודשים, כאשר עו"ד לזר יושבת עם שני בני הזוג לפגישות משותפות ונפרדות, עוברת איתם על כל פרט בחיי המשפחה ובחיים הכלכליים שלהם עד שמוצאים לכל נושא פתרון שמקובל על שני הצדדים. ההסכם מגדיר את הכל, מתנאי המשמורת על הילדים, גובה המזונות ועד חלוקת הנכסים ועוד.

"זהו לא תהליך פשוט, הוא נוגע בכל חלק בחיים האישיים, ודורש רגישות רבה וגם הרבה ניסיון משפטי. כאשר מגיעים להבנות, אני מנסחת את ההסכם המשפטי ומאשרים אותו בבית המשפט", אמרה עו"ד לזר, והוסיפה: "אני מגבילה את תהליכי הגישור לשלושה חודשים, יש לזה משמעות עצומה וללא ספק השפעה חיובית על איכות החיים. שני הצדדים יכולים להמשיך הלאה במהירות, לחשוב על העתיד, להקדיש את האנרגיות לעצמם ולילדיהם ואפילו למצוא זוגיות חדשה".

עו"ד נטלי לזר

באשר לעלויות של הליך הגישור, יש אפשרות לכלול חוות דעת של אקטואר ושל שמאי מקרקעין במידה שיש נכסים משותפים. העלות של התהליך קבועה וידועה מראש לצדדים, והיא זולה באופן משמעותי מפנייה לעורכי דין נפרדים מכל צד. "לא כל עורך דין לענייני משפחה הוא גם מגשר, והליך גישור יעלה לצדדים לפעמים רק 20% מהעלות של עורכי דין נפרדים. אלו שנים של התגוששויות שיכולים להגיע לעלות של מאות אלפי שקלים לבני הזוג. מעבר לחיסכון בכסף, יש כאן גם חיסכון משמעותי בזמן, שחשוב לא פחות", ציינה עו"ד לזר, "אחד היתרונות הגדולים ביותר של גישור הוא שכאשר מגיעים לבית משפט – ההחלטות הן בידי השופט שיחליט איך יראה העתיד של בני הזוג. בגישור, הצדדים מגיעים אליי לבד, ללא עורכי דין, ובידיהם השליטה והבחירה כיצד ייראה עתידם. הם, בעזרתי, תופרים את החליפה שמתאימה להם, וזהו מצב שכמעט תמיד יהיה עדיף יותר לשני הצדדים, שמכירים אחד את השני, ויודעים היטב לאן הם רוצים להגיע".

על רקע המשבר הקורונה והתהפוכות הכלכליות שהוא מביא עמו, פתחה עו"ד לזר "קו חם" לכל מי שמצוי באי ודאות לגבי מצבו הזוגי, במיוחד בתקופה זו. "הזוגות מתייעצים איתי באמצעות שיחות וואטסאפ, פייסטיים או זום, מה שיותר נוח להם. זה בדרך כלל קורה בהתראה קצרה מאוד, ובניתוח מהיר של דרכי הפעולה שיש לבצע כבר עכשיו, לפני שיהיה מאוחר", מסכמת עו"ד לזר.
__________________________

עו”ד נטלי לזר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות