ביה"ד הרבני הפך את החלטתו שהרחיקה אב חילוני מבנו

ביה"ד הרבני החליט להקטין את הסדרי השהיה של בן 14 אצל אביו, בניגוד להמלצת תסקיר הסעד, מכיוון שהאב מנהל אורח חיים חילוני. באת כוחו של האב, עו"ד שירלי טבקמן פלגי, הגישה בקשה בהולה לעיון מחדש ששכנעה את בית הדין לחזור בו
נעמה כהן |
אילוסטרציה, הרבנות בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות בקשה לעיון מחדש שהוגשה ע"י עו"ד שירלי טבקמן פלגי, בית הדין הרבני הפך את החלטתו, וקבע שהסדרי שהייה של נער בן 12 יחזרו לקדמותם, וזאת לאחר שבהחלטתו המקורית הרכב בית הדין הרבני צמצם משמעותית את הסדרי שהייה של הנער עם אביו, מטעמי דת, מאחר והאם מנהלת אורח חיים דתי ואילו האב מנהל אורח חיים חילוני.

בעקבות ההחלטה על צמצום הסדרי השהייה, הגישה עו"ד שירלי טבקמן פלגי בקשה בהולה לעיון מחדש, ובדיון שהתקיים באותו העניין בית הדין הפך את החלטתו, ביטל את החלטתו המקורית, החזיר את הסדרי השהייה לקדמותם ואף הגדילם.

בהחלטה המקורית החליט בית הדין הרבני שלא לקבל את המלצות תסקיר הסעד, במסגרתו הומלץ על הרחבת הסדרי השהייה בין האב לבין בנו, תוך שקבע, מטעמי דת, על צמצום דרסטי של הסדרי השהייה בין האב לבין בנו.

בבקשה הבהולה לעיון מחדש, שהגישה עו"ד טבקמן פלגי, התבקש בית הדין הרבני לעניין מחדש בהחלטה, עקב היותה החלטה מוטעית ושגויה ומתבססת על נתונים שגויים; עקב היותה לוקה בחוסר סבירות קיצוני ומשנה "סטטוס קוו" שהתקיים במשך מספר שנים; ועקב היותה עומדת בניגוד לעיקרון "טובת הילד", ויש בה כדי לפגוע פגיעה אנושה בקשר המשמעותי של האב ובנו, והתעלמות מהעובדה שהמדובר בנער בן 14.

עו"ד שירלי טבקמן פלגי

בנוסף, טענה עו"ד טבקמן פלגי, כי המדובר בהחלטה בלתי מתקבלת על הדעת הפוגעת פגיעה אנושה בזכויות היסוד של האב, כי ביתו של האב הוא לא בבחינת "בית משני" שכן זכויות האב (החילוני) אינן נופלות במאומה מזכויות האם.

עוד נטען, במסגרת הבקשה לעיון מחדש, כי המדובר בהחלטה הסותרת את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו; את חופש הדת וכן נוגדת ערכי שוויון ופוגעת פגיעה בלתי מידתית באב וביכולת הבחירה של בנו. להבנת האב, בית הדין הרבני למעשה כפה עליו אורח חיים דתי באופן עקיף, בניגוד לרצונו, ו"העניש" אותו על אורח חיים שהוא מנהל (ששונה מאורח החיים של האם ומזה של הרכב הדיינים).

בסופו של דבר, בית הדין קיבל את כל טענותיה של עוה"ד טבקמן פלגי, וקבע הסדרי שהיה חדשים, שוויוניים ואף למעלה מכך לטובת האב.
________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%9c%d7%99-%d7%98%d7%91%d7%a7%d7%9e%d7%9f-%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות