כלב זה חוט מאריך? נדחתה תביעה ל"הורות משותפת" על 4 כלבים

אחרי שהתגרשו הסכימו בני הזוג להתחלק בכל מה שהיו אמורים להתחלק, אך המחלוקת הגיעה ביחס לכלבים. אחרי הסדרי ראיה שלא התממשו קבע בית המשפט כי הכלבים, ככל הנראה, כבר הספיקו לשכוח את הגבר
דנה לווינסקי |
כלבים שלא נשכו, צילום: דוד כהן, פלאש 90

שופט בית משפט לענייני משפחה בירושלים, פליקס גורודצקי, נאלץ להכריע בגורל של 4 כלבים בעקבות גירושין, לאחר שדחה תביעה של גבר שעתר למתן סעד הצהרתי, לפיו הכלבים הינם בבעלות משותפת שלו ושל גרושתו.

שני הצדדים, בני זוג לשעבר, התגוררו יחדיו משנת 2013. לאחר 4 שנים התחתנו, וכעבור זמן קצר עזבה האשה את הבית ללא הכלבים. תחילה שהו הכלבים מספר חודשים בדירה, במחיצת הגבר בלבד, ולאחר מכן תקופה מסוימת במחיצת שני הצדדים, לפי חלוקה עליה הסכימו. לפני שנתיים נטלה האישה את הכלבים, ומאותו המועד הם שוהים במחיצתה בלבד. בינתיים הצדדים התגרשו, והגבר נישא בנישואים שניים.

לפני שנה וחצי הגיש הגבר תביעה, שכותרתה "תביעה להסדרי ראייה/משמורת משותפת" על הכלבים. בד בבד עם הגשת התביעה, הגיש התובע בקשה לסעד זמני למפגשים עם הכלבים. בסיום הדיון נקבעה מתכונת למפגשי התובע עם הכלבים, אולם המפגשים בינו לבין הכלבים לא מתקיימים.

כעת הגיש הגבר בקשה נוספת בה טען כי האישה מסרבת לקיים את ההחלטה ואינה מאפשרת לו קשר עם הכלבים או גישה אליהם. עוד נטען כי העובדה שהכלבים רשומים על שם הנתבעת היא עניין טכני בלבד, מאחר והכלבים אומצו על ידי שני הצדדים כבעלים משותפים, או הייתה לצדדים כוונת בעלות משותפת על הכלבים.

לטענתו, מעשי האשה נועדו להפעיל לחץ על התובע במטרה לסחוט אותו כספית. לדבריו, במהלך כל השנים נשא התובע במלוא הנטל הכרוך בגידול הכלבים, תוך שהוא היה אחראי לכלכלתם, גידולם, בריאותם וכו' והכלבים מהווים חלק אמיתי ומהותי ממשפחתו המורחבת והוא מחובר רגשית ונפשית לכלבים, וכל רצונו הוא חלוקת זמני שהות עמם.

בסיכומו של דבר, השופט פליקס גורודצקי דחה את בקשת הגבר. בין השאר מאחר ולא נפגש במשך שנתיים עם הכלבים. "אין מחלוקת כי הכלבים מצויים בחזקתה הבלעדית של הנתבעת מחודש יולי 2018, וכי התובע לא פגש בכלבים על פני תקופה של שנתיים לערך. במצב דברים זה ולאור תקופת הנתק, ספק רב אם היענות לתביעה תשרת את טובת הכלבים", כתב השופט בהחלטתו והוסיף: "יוזכר כי אורך החיים של כלב אינו כאורך החיים של אדם והנחת הבסיס היא שכל שנה קלנדרית של כלב שווה לשבע שנים של אדם. לפיכך, גם אם הנחה זו איננה מדויקת, ו"שנת החיים של כלב" תלויה במשתנים שונים כגון גזע וגודל, עדיין מדובר בנתק ממושך מאוד מבחינת הכלבים, ביחס לתובע שהינו כיום כמו "אדם זר" עבורם. ער אני לטענת התובע כי הנתק נגרם בעטיה של הנתבעת, אולם לאור התנהלותו אין לקבל את הטענה".
________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט פליקס גורודצקי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות