המדינה שללה מענק לרופא, בית הדין לעבודה קבע שהרופא יקבל אותו

הרופא עבר בהתמחות ממקצוע אחד לאחר, מה שבעיני המדינה פסל את זכאותו למענק – אך בית המשפט השכנע כי הוא אכן עמד במטרה לשמה הותקנו בכלל מענקי ההתמחות
נעמה כהן |

שופט בית הדין לעבודה בבאר-שבע, צבי פרנקל, קבע כי משרד הבריאות ישלם מענק בסך של למעלה מ300,000 שקלים לרופא שהתמחה במחלקה הגריאטרית בבית החולים ברזילי, מאחר שמדובר בהתמחות במקצוע במצוקה ובבית חולים בפריפריה.

התובע רופא במקצועו, סיים בשנת 1992 את לימודי הרפואה ברוסיה. עם סיום לימודי הרפואה עבד כרופא נוירולוג בבית חולים עד עלייתו ארצה, בשנת 1998. בשנת 2012 עבר התובע בהצלחה את בחינת הרישוי, וקיבל רישיון לעסוק ברפואה בארץ. התובע ביקש שניתן סעד הצהרתי שהוא עומד בכל התנאים לקבלת מענק משולב של התמחות במקצוע במצוקה בפריפריה, והוא זכאי לסכום המענק בסכום של 331,270 שקלים. המדינה דחתה את בקשתו, מהסיבה שהוא עבר מהתמחות ממקצוע במצוקה אחד למקצוע במצוקה אחר (מרפואה פנימית לרפואה גריאטרית), דבר ששולל את הזכאות למענק.

המדינה דחתה את הבקשה למענק גם בנימוק כי זו הוגשה לאחר המועד האחרון להגשת בקשות עבור שנת ההתמחות 2013. כמו כן, כאמור, התובע שינה יעד התמחותו ממקצוע נוירולוגיה, שאינו מקצוע במצוקה, וב-2015 שינה יעד ומקום התמחות למקצוע במצוקה – גריאטריה. מנגד, טען הרופא שהוא עמד בכל תנאי הזכאות המענק המשולב.

העדה מטעם המדינה, שמשמשת כמרכזת בכירה, שכר והסכמי עבודה במשרד האוצר וכן כמרכזת ועדת המענקים מטעם משרד האוצר, אישרה בעדותה כי באופן זה בדיוק ניתן היה להכיר בתקופת העבודה במחלקה פנימית גם כחלק מתקופת ההתמחות בנוירולוגיה.

בסיכומו של דבר, סגן נשיא בית הדין, השופט צבי פרנקל, דחה את טענת המדינה שביקשה לשלול את המענק רק מהסיבה שהרופא התחיל את התמחותו במחלקה הפנימית בבית החולים קפלן. המדינה טענה שיש לדחות את הענקת המענק כי הרופא עבר ממקצוע במצוקה אחד למקצוע במצוקה אחר. בית הדין קיבל את טענת הרופא שהתחיל את ההתמחות במחלקה הנוירולוגית בבית החולים קפלן, ולאחר שהתמחותו הופסקה עבר להתמחות בגריאטריה, כך שאין מדובר במעבר ממקצוע במצוקה אחד למקצוע במצוקה אחר.

בפסק הדין קבע השופט פרנקל שהרופא התחיל ההתמחות במחלקה הפנימית כי המתין לפתיחת המחלקה הנוירולוגית, שמיד עם פתיחתה התחיל בה את ההתמחות. לכן אין לראות תקופה זו במחלקה הפנימית כהתמחות נפרדת, ודחה את עמדת משרד הבריאות. בית הדין קבע שאי הענקת המענק במקרה זו תהא בלתי צודקת ותחטא למטרה שלשמה נועדו מענקי ההתמחות.
__________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט צבי פרנקל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות