אישום: הציתו אש ושרפו שמורת טבע ליד טבריה

כאילו אין לכוחות הביטחון וההצלה מספיק על הראש, לפני כשבועיים החליטו שלושה מתושבי טבריה לשרוף, כך סתם, את שמורת הטבע שעל הר ברניקי מדרום לעיר. למרבה הצער הם הצליחו לשרוף, למרבה המזל הם נתפסו
מעיין לביא |
השריפה על ההר. צילום: דוברות כבאות והצלה

לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שלושה נאשמים מטבריה – אורחן בבייב, מאיר שושני ויעקוב טויטו, בני 33 ו35, המייחס להם הצתה בצוותא בארבעה מוקדים שונים בצמחיה בסמוך ליער שוויץ, דרומית לטבריה.

מעובדות כתב האישום עולה כי ביום 12.6.20, בין השעות 14:00 ל15:00, נסעו הנאשמים יחד ברכב מסוג ניסאן בדרך עפר למרגלות הר ברניקי, בסמוך ליער שוויץ, דרומית לטבריה. במהלך נסיעתם על ההר, הציתו הנאשמים אש בארבעה מוקדים שונים בצמחיה שלצד דרך העפר, במטרה לפגוע בצמחיה ובאתר טבע.

בעקבות מעשיהם של הנאשמים, התלקחה במקום שריפת ענק, במהלכה עלו באש מאות דונמים של שטחי מרעה וכן חלקים משמורת הטבע ברניקי. עוד עולה כי כוחות כיבוי גדולים הוזעקו למקום ורק בסיוע של 6 מטוסי כיבוי עלה בידם להשתלט על האש ולכבות את השריפה.

עדויות וסרטון שצולם על ידי מתרחץ בכנרת, בו ניתן לראות את רכבם של הנאשמים יורד ממרגלות הר ברניקי ומשאיר אחריו מוקדי שריפה, נמסרו למשטרה הביאו לתפיסתם של הנאשמים זמן קצר לאחר האירוע, בסמוך לזירת האירוע בהתאם להכוונתם של העדים בשטח.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות