העניק שירותי הלבנת הון מחדר פנימי בצ'יינג' בתל אביב

כתב אישום הוגש נגד ישי ונונו בגין הלבנת הון במיליוני שקלים, בשיתוף פעולה עם אזרחית סין ובכספים של פועלים סיניים
רונן לוי |
צילום: אנה קפלן, פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד ישי ונונו, בן 49 מתל אביב, בגין עבירות הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. בין השאר, ונונו פעל בצוותא עם אזרחית סין שקיבלה כספים מאזרחים סינים העובדים בישראל, ואת הכספים העביר ונונו לחשבונות בנק בהונג קונג.

על פי כתב האישום, ונונו מואשם בעבירות הלבנת הון בהיקף של לכל הפחות 10,362,423 שקלים, בגין מתן שירותי מטבע של קבלת נכסים פיננסים בישראל, כנגד העמדת נכסים פיננסים במדינה אחרת (העמדת נכסים). זאת, ללא דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון.

לפי האישום הראשון, הנאשם פעל בצוותא עם אזרחית סינית בשם טן גוזיהי, אשר קיבלה כספים מזומנים בהיקף של מיליוני שקלים מאזרחים סיניים העובדים בישראל, על מנת להעמיד להם את הכספים בסין. גוזיהי העבירה לנאשם את הכספים המזומנים, ובתמורה הנאשם העמיד עבור גוזיהי את הכספים בחשבונות בנק מתחלפים בהונג קונג, כפי שהנחתה אותו גוזיהי.
הנאשם וגוזיהי נעזרו לשם כך בשותף נוסף של הפעילות, השוהה בסין והיווה ספק חשבונות בנק. הכספים שהעמיד הנאשם בחשבונות הבנק בהונג קונג הועברו על ידי השותף הנוסף לחשבונות בסין, השייכים לקרובים של גוזיהי, ומשם חולקו למשפחות הלקוחות הסיניים בהתאם לרשימה שמסרה גוזיהי.

לפי האישום השני, בשנים 2017-2019 עסק הנאשם במתן שירותי מטבע של העמדות נכסים, ללא דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון, ופעל בין היתר בחדר פנימי בצ'יינג' בתל אביב. הנאשם לא נרשם אצל רשם נותני שירותי המטבע במשרד האוצר או אצל המפקח על נותני שירותים פיננסים, ולא קיים את חובות הדיווח, כנדרש על פי הוראות חוק איסור הלבנת הון וצו איסור הלבנת הון.

בשל מעשים אלו הנאשם מואשם בעבירה של עיסוק במתן שירותי מטבע בלא רישום במרשם לפי חוק איסור הלבנת הון, וכן בעבירה של עיסוק במתן שירות בנכס פיננסי בלא רישיון לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות