צו ארעי עצר את הליכי ההרחקה של הורי הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

במשרד הפנים היו נחושים להמשיך להתעמר בהורים שבתם נרצחה באכזריות על ידי הסייעת בפעוטון. אולם ערר שהוגש על ידי עורכי הדין יעקב שקלאר וליאורה טורבלסקי התקבל כעת, והליכים אלו נעצרו – ללא ערבות
נעמה כהן |
דורינה וינטה וולדימיר בוטוק, הוריה של יסמין ז"ל, ופרקליטם יעקב שקלאר

דיין בית הדין לעררים קיבל ערר לפי חוק הכניסה לישראל אותו הגישו עורכי הדין יעקב שקלאר וליאורה טורלבסקי, על הארכת אשרה מטעמים הומניטאריים להוריה של יסמין וינטה ז"ל, אשר מתה לאחר שהתעללו בה בגן הילדים. הדיין העניק צו ארעי לפיו יעוכבו הליכי אכיפה והרחקה מישראל נגד בני הזוג.

על פי הערר, בני הזוג דורינה וינטה וולדימיר בוטוק, הינם שני צעירים שהגיעו ממולדובה כזוג ונולדה להם כאן תינוקת ושמה יסמין וינטה ז״ל. כשהיתה בת חצי שנה הכניסו בני הזוג את יסמין לגן ולפני כשנתיים סייעת הגן התעללה ביסמין (ובעוד תינוקות) ולמעשה חנקה אותה בדם קר (בין השאר כשהיא מכסה אותה מכף רגל ועד ראש בשמיכה ונשכבת עליה לחלוטין תוך שהיא מונעת ממנה את האפשרות לזוז או לפרפר, והכל שעה שהיא מתעסקת עם הטלפון הנייד שלה).

יסמין נפטרה, והמקרה תועד במצלמת אבטחה. הסרטון (הקשה לצפייה) הופץ, כידוע, בכלי התקשורת והמקרה קיבל הד ציבורי גדול.

לאחר מותה של יסמין בני הזוג נסעו למולדובה לקבור את בתם אך שבו לארץ לאחר שהוזמנו על ידי המדינה להעיד כנגד הסייעת במשפט הפלילי. "העוררים שיתפו פעולה עם נציגי המדינה באופן מוחלט, תוך שהם נאלצים לעבור שוב ושוב את החוויה הקשה, כאשר הם נחשפים לסרטון הנורא ולראיות בהליך הפלילי. יותר מכך, העוררים התגייסו למאבק ציבורי למען ביטחונם של ילדי ישראל, התראיינו לכל כלי תקשורת, התארחו בכנסת ופעלו באופן אינטנסיבי עם גופים וגורמים שונים", נכתב בערר על ידי עורכי הדין יעקב שקלאר וליאורה טורלבסקי.

עו"ד יעקב שקלאר

היום, הדיין אילן חלבגה, קיבל את הערר ונתן כאמור צו ארעי לפיו יעוכבו הליכי אכיפה והרחקה מישראל כנגד בני הזוג עד למתן החלטה אחרת.

עורכי הדין יעקב שקלאר וליאורה טורלבסקי מסרו בתגובה להחלטה: "צר לנו שנאלצנו להגיש עתירה כדי לחייב את משרד הפנים להוציא ויזה הומניטרית. לא ברור מדוע מקרה מזעזע שכזה, ייחודי וטראגי, לא בא במסגרת שיקולי משרד הפנים ושר הפנים האטומים והאכזריים וחסרי הרגש, כאשר ברור לכל כי אם כאן לא תתקבל ויזה הומניטרית – היא לא תתקבל לעולם! בית הדין הוציא צו מניעה מלגרש את בני הזוג ללא ערבות בצידו, בניגוד למקובל, מה שמדגים את עוצמת הצורך לעכב את הגירוש. אני משוכנע שהלחץ הציבורי והפוליטי יעשו את שלהם, כיוון שכל הציבור הפרטי והפוליטי התגייסו לעזור להורי הפעוטה המנוחה, חוץ מאנשי משרד הפנים האטומים. הגיעה הזמן לעשות רביזיה יסודית במשרד חשוך זה״.
________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות