השופט איתן אורנשטיין, נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, הודיע על פרישתו "בשל שחיקה"

לאחר קריירה מוצלחת ששיאה בתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ומספר חודשים אחרי פרסום התכתבות הווטסאפ בינו לבין אפי נוה, הודיע השופט איתן אורנשטיין על פרישתו המוקדמת בקרוב
%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
השופט איתן אורנשטיין. צילום: אריק סולטן, פלאש 90

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הודיע הבוקר לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, כי הוא מבקש להקדים את מועד פרישתו, והשופטת חיות קיבלה את הבקשה.

השופט אורנשטיין נחשב לנשיא מוצלח בתפקידו.

הוא עסק בעיקר בתיקים של חברות ואישי ציבור שנקלעו לחדלות פירעון, ביניהם הסדר הנושים של אי.די.בי. בראשות נוחי דנקנר, פינוי מוטי זיסר מביתו המשועבד לנושים, כינוס הנכסים של חברת מודו שבשליטת דב מודן, הורה על מאסרו של אלי רייפמן והסדר הנושים של אלביט הדמיה, דן בפשיטת הרגל של העוקץ מסביון – ערן מזרחי, בהליך הקפאת הליכים של חברת צ. לנדאו, בהסדר הנושים של רשת האופנה סיגל דקל, בחברה הסקוטית למשקאות, קמור רכב וענבל אור.

בהודעת דוברות בתי המשפט נכתב כי הנשיא אורנשטיין ביקש להקדים את מועד פרישתו, לאחר תקופת כהונה מאומצת הכוללת ניהול של ביהמ״ש המחוזי בתל אביב וניהול תיקי מגה בתחום הכלכלי.

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות נעתרה לבקשה.

כזכור, בחודש ינואר האחרון אושרה לפרסום, בהסכמת השופט אורנשטיין עצמו, התכתבות הווטסאפ שהיתה בינו לבין אפי נוה רגע לפני שמונה לתפקיד נשיא המחוזי לפני כארבע שנים, לאחר ששימש שכסגן הנשיא במשך מספר שנים. לדברי נציגו של אורנשטיין ערב מינויו לתפקיד זו הייתה התכתבות לגיטימית, שעסקה בהקצאת שופטים, ואין לייחס לה כל מימד אחר.

נוה: "השבוע אני אצל ועדת האיתור".
אורנשטיין: "תשמור עליי".
נוה: "ברור. אם לא אתה, לא הייתי בא לשם בכלל".
אורנשטיין: "סומך עליך. תעדכן. שבת שלום ותודה רבה".
נוה: "אתה הכי מתאים וראוי. לכן נילחם בשבילך".
אורנשטיין: ?
נוה: "אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו…"; ואז נוה שלח הודעה נוספת: "לטובת ציבור הנזיקיסטים". ועוד אחת: "ששאר הענפים ישתתפו בנטל".


לצפיה ודירוג כבוד השופט איתן אורנשטיין

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות