פרקליטו של בנצי גופשטיין, איתמר בן גביר: לזמן את מירי רגב לעדות – גם היא מתבטאת בגזענות

בתרגיל ציבורי ומשפטי כאחד, מבקש עו"ד בן גביר, פרקליטו של בנצי גופשטיין, להביא את שרת התחבורה לעדות כדי להוכיח שהתבטאויות גזעניות מקובלות בציבוריות הישראלית, וכי כתב האישום בררני
מעיין לביא |
מירי רגב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בבית משפט השלום בירושלים נפתח השבוע (שני) משפטו של יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, נגדו הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום לפני כשנה בגין עבירה של גזענות והסתה לטרור, כאשר עיקר הראיות הן התבטאויות בראיונות שהעניק לכלי התקשורת.

סניגורו של גופשטיין, עו"ד איתמר בן גביר, הודיע כי יבקש לזמן עדה מפתיעה מטעם ההגנה: שרת התחבורה, מירי רגב. זאת, לאחר שב-2012 התבטאה רגב התבטאות דומה לאחת מההתבטאויות של גופשטיין, באמרה: "הסודנים הם סרטן בגוף שלנו". באתר האינטרנט "ערוץ 7" פורסם סרטון ובו גופשטיין אומר "האויבים שבתוכנו הם סרטן. ואם לא ניקח את הסרטן ונזרוק אותו אנחנו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום".

יצויין כי כמו האמירה של רגב, גם האישומים העומדים נגד גופשטיין מבוססים בעיקר על אמירות משנים קודמות. כך, למשל, בסיומה של חתונה במודיעין עילית, נטל גופשטיין את המיקרופון ושר שיר המשבח את מעשה הרצח של ברוך גולדשטיין. בסרטון שפורסם ב"ערוץ 7" התייחס גופשטיין למקרה מאוגוסט 2012, במהלכו תקפו צעירים יהודיים שלושה נערים ממוצא ערבי, ואמר: "כנראה שכאן הנערים הרימו את הכבוד היהודי מהרצפה ועשו את מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות, עשו דין בפורעים הערביים שהטרידו את הבנות היהודיות. בחור ערבי שרוצה למצוא בחורה שיחפש בכפר שלו, שלא יבוא אלינו לירושלים, שלא בקניון. שיחפש את זה אצלם בכפר ויטריד אותם. בנות יהודיות הן לא הפקר".

בראיון לאברי גלעד, אמר גופשטיין כי "יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות כן. ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר. ערבי שמתחיל עם יהודייה אני לא חושב שצריך להמשיך להתהלך יותר מדי ברחוב עם היהודייה שלו". בראיון שפורסם בחדשות 2, אמר גופשטיין: "התנאי הראשון שאני הולך לחתונה, זה שאין פלסטינים בחתונה אצלנו. אצלנו זה על טהרת העבודה העברית. בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל". כשנשאל על ידי הכתב, "אז מה הוא היה עושה?" השיב גופשטיין כי "הוא היה מחפש את הבית חולים הקרוב נראה לי".

בדיון השבוע, שהתקיים לפני השופטת ג'ויה סקפה שפירא, ביקש בן גביר להפוך גם את אנשי התנועה הרפורמית לעדים מטען ההגנה, וטען כי גורם בפרקליטות רוקד לפי החליל שלהם ונעתר לבקשתם לקבל חומרים מהתיק, על אף שבית המשפט דחה את בקשתם להצטרף כצד במהלך המשפט. לדבריו, בנסיבות שהם עדים בתיק ומחשש לשיבוש הליכים, ביקש מבית המשפט לקבל החלטה לפיה ייאסר עליהם לקבל חומרים בתיק ולהכריז עליהם כעדי הגנה, על כל המשתמע מכך. השופטת שפירא קבעה כי היא מתקשה לדון בבקשה בעל פה וביקשה כי הבקשה תוגש בכתב. הדיון הבא נקבע לעוד כשבועיים.

בנצי גופשטיין מוסר הבוקר: "מדובר בכתב אישום מופרך, בררני, שכל כולו נועד לרצות את הרפורמים שרודפים אותי במשך שנים". עו"ד איתמר בן גביר: "מדובר באפליה ברורה. כאשר מירי רגב מתבטאת בהתבטאויות קשות, או כאשר להבדיל, נציגי התנועה האיסלאמית מסיתים בבירור נגד המדינה, בפרקליטות סוגרים את התיקים בטענה שהדברים חוסים תחת חופש הביטוי. לא ברור מדוע דינו של גופשטיין שונה".

_________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת ג'ויה סקפה שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות