חייל היה שותף לנסיון גניבת נשק על ידי פעיל חמאס בבסיס בדרום

מכת גניבות ונסיונות גניבת הנשק מבסיסים צבאיים לא נגמרת. והפעם, הנהנים המתוכננים לא היו עבריינים אלא פעילים מהשטחים, אחד מהם איש חמאס
רונן לוי |

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד ארבעה נאשמים, ביניהם חייל צה"ל, אשר חדרו לבסיס "משמר הנגב" בו שירת החייל, במטרה לגנוב רובי M-16 מהנשקייה.

על פי עובדות כתב האישום, חייל צה"ל אמג'ד אל קרנאוי, תושב רהט, יחד עם דאוד אל קרנאווי ושני נאשמים נוספים, תושבי כפר אידנא בגדה המערבית, שאחד מהם פעיל חמאס, קשרו קשר לגנוב נשק מהמחסן בבסיס. על פי כתב האישום, החייל היה מודע לכך כי כלי הנשק הגנובים ימכרו בגדה המערבית, והם עלולים להגיע לידי פעילי טרור.

במסגרת הקשר, מסר החייל לשותפיו מידע אודות מיקום מחסני הנשק, דיווח על כמות של כ-2000 כלי נשק בנשקיה, העביר להם תמונות שצילם בבסיס, סיפר על האפשרויות לבצע את הגניבה וצין בפניהם את המקומות האפשריים מהם ניתן לחדור לבסיס, כמו תעלה או מקום בו הגדר נמוכה וניתן לחתוך אותה. למחרת הגיעו הנאשמים לבסיס, אולם מאחר ובמקום שרר ערפל כבד, לא יכלו למצוא את המקומות המתאימים לכניסה לבסיס ולכן דחו ביממה את ההכנה לגניבת הנשק.

למחרת, חדרו שני הנאשמים תושבי הגדה לבסיס, כשהם לבושים במדי צה"ל, רעולי פנים ומצוידים בסכינים, פנסים, גז מדמיע, לום וקאטר. הנאשמים חתכו את הגדר, חדרו לבסיס, אך נתקלו בשני חיילי צה"ל. אחד מהנאשמים תקף אותם, וניסה לגנוב את הנשק. במהלך התקיפה אחד החיילים אף דרך את נישקו וניסה לירות בשודד, אולם בנשק היה מעצור.

בסיכומו של דבר אחד החיילים נפצע בידו וחברו נחבל, ושני הנאשמים הצליחו להימלט מהבסיס ונעצרו רק לאחר מכן. "הנאשם יכול היה לצפות כי מועתצם יתקל בחיילים בבסיס, יאבק איתם ויפצע אותם עם הקטר, ולכן היה שותף לפציעתו של החייל על ידי נשק קר, ולתקיפתו של החייל השני שבה נגרמה לו חבלה קשה", נכתב על החייל בכתב האישום.

כתב האישום ייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הסגת גבול, עבירות נשק, פציעה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ועוד.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות