לרגל יום ירושלים האיראני – מתקפת סייבר השחיתה אלפי אתרים ישראליים

מזה מספר שעות מתרחשת התקפת סייבר של קבוצת האקרים איראניים, שניצלו ככל הנראה פגם טכני בתוסף של פלטפורמת ניהול האתרים הפופולרית וורדפרס, כדי להעלים את האתרים ולשתול במקום סרטון שנאה לישראל
ציון חן |

משעות הלילה המאוחרות אתמול וגם בשעות אלו, מתרחשת אחד ממתקפות הסייבר הגדולות על אתרים במדינת ישראל. הפריצה נעשתה לחברת שירותי אירוח האתרים UPRESS, והיא כללה השחתה של אתרי וורדפרס ושתילת דף אחד במקום כל האתרים שהושחתו.

הדף מכיל סרטון עילג למדי המתריע על סופה של המדינה:

אתרים מרכזיים שנפרצו: אתר הכינרת, אתר הון, חשבשבת, ג'ירפה, מקומונים של אשקלון, אשדוד, ירושלים, אתרי זכרון של חיילי צה"ל, ערוצי טלוויזיה, אתרי עסקים קטנים וגדולים, אתרים של מלכ"ר כגון יד לאחים ועוד.

טביעת האצבע מאחורי הפריצה היא ככל הנראה של האקרים הפועלים מאיראן. פריצת השחתה של אתרים מהסוג הנ"ל היא עניין מביך ומטריד, אולם מדובר ברף נמוך ובסיסי מאוד של פעילות האקינג. נכון לרגע זה עדיין אין מידע האם נפגע התוכן של האתרים עצמם, או שמדובר רק בהחלפת התצוגה לגולשים.

ההודעה של UPRESS:

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות