3 שנות מאסר לעובד משרד החוץ שלקח שוחד וגנב כספים

אחרי שנים של בילוי חופשות ועריכת קניות הביתה על חשבון המדינה, נטילת שוחד מספקים וחיוב על שעות נוספות שמעולם לא התקיימו, שלח בית המשפט את העובד הבכיר שסרח לכלא
מעיין לביא |
אילוסטרציה

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מרים אילני, גזרה על אבשלום אשורי, מנהל מחלקת המשק במשרד החוץ בין השנים 2003-2013, 3 שנות מאסר בגין שבעה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, ולקיחת שוחד.

אשורי הורשע, לאחר ניהול הוכחות, בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור בכך שבין 2008-2013 יצא עם משפחתו המורחבת למספר רב של נופשים על חשבון משרד החוץ בעלות של למעלה מ-270 אלף שקלים. בנוסף, אשורי רכש לצרכיו הפרטיים בשר ומוצרי מזון נוספים בהיקף של כ-180,000 שקלים, כשחלקו הארי של סכום זה שולם ע"י משרד החוץ. בנוסף הורשע אשורי בלקיחת שוחד, בכך שקיבל בשנת 2011 מדוד מרילי, ספק מוצרי חשמל של משרד החוץ, שישה מזגנים לצרכיו הפרטיים בהיקף של כ-30,000 שקלים, ובנוסף קיבל מוצרים נוספים עליהם שילם משרד החוץ בהיקף של אלפי שקלים, וזאת בעד מילוי תפקידו.

אשורי הורשע גם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בנוגע לפעילותו בנושא מכרזים של המשרד לאספקת מכשירי חשמל, ובנוגע לכך שקיבל שכר עבור שעות נוספות אותן לא ביצע. במסגרת תפקידו הציג אשורי מצג שווא במכרזים של המשרד לרכישת מוצרי חשמל, בכך שהציע שתי הצעות מחיר שונות לשתי חנויות מכשירי חשמל, על אף שידע ששתיהן בבעלות מרילי, וכן בין השנים 2004-2013 החתים אשורי דיווחי שעון נוכחות כוזבים, ובכך קיבל שכר עבור שעות נוספות אותן לא ביצע.

השופטת אילני ציינה בגזר הדין: "יש להעביר מסר ברור לפיו הענישה בגין מעשים מסוג זה, הפוגעים בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו, ראוי שתהא ממשית, תוך העדפת האינטרס הציבורי של הלימה, גמול והרתעה על פני שיקולים אישיים. במיוחד נכון הדבר שעה ששירות המבחן התרשם כי הנאשם מתקשה לקבל ולהכיר בחומרת המעשים שבהם הורשע, מתקשה לקחת אחריות מלאה על מעשיו, ונטייתו גם כיום היא לטשטש את המשמעות הפלילית והמוסרית של התנהגותו".

כאמור, על אשורי נגזרו 3 שנות מאסר ובנוסף גזרה השופטת אילני מאסר על תנאי וקנס בסך 70,000 שקלים, בהתחשב בהשבה החלקית של הסכום שנגנב ובעונש המאסר שהוטל. הליך נגד נאשם אחר באותה פרשה עדיין תלוי ועומד בפני בית המשפט.
______________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת מרים אילני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות