הפרסום בווטסאפ עובד – היועמ"ש מנדלבליט התלונן במשטרה על הטרדות

במסגרת המאבק של פעילי ימין ותומכי בנימין נתניהו נגד היועמ"ש, הופצו קריאות בקבוצות הווטסאפ של התומכים להטריד את מנדלבליט בטלפון. היועמ"ש התלונן במשטרה על מאות הטרדות "כנראה מאורגנות"
מעיין לביא |

לפני כיממה וחצי הופץ מספר הטלפון של אביחי מנדלבליט בקבוצות ווטסאפ שונות, המשמשות בעיקר פעילי ימין תומכי ליכוד וארגון אם תרצו, הודעה שקראה למשתתפים להטריד בטלפון את מנדלבליט ו"לטמטם אותו". ההודעה הופצה על ידי א, פעילת ימין מוכרת, וממארגנות הפגנות ימין שונות כמו ההפגנה מול בג"צ, הבעת התמיכה באיילה חסון ומול ביתה של נשיאת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות.

דוברות משרד המשפטים מסרה הערב את הדברים הבאים: "במענה לפניות כתבים הרינו לעדכן, כי לפני זמן קצר מסר היועץ המשפטי לממשלה עדות בפני חוקרי משטרת ישראל, בגין איומים והטרדות – בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון, המכוונים כלפיו ביממה האחרונה.

"הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו במשך כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה. קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע.

"כמו כן, נמסרה תלונה למשטרת ישראל. כאמור, חוקרי המשטרה גבו לפני זמן קצר עדות בעניין זה מהיועץ המשפטי לממשלה".

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי, בעקבות האיומים על היועץ המשפטי לממשלה: ״לשכת עורכי הדין מגנה בתוקף את ההסתה והאיומים שננקטו נגד היועמ״ש לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, וקוראת למשטרת ישראל לפעול בנחישות כנגד תופעות כגון אלה, החוזרות על עצמן פעם אחר פעם.

"יש להגן על עובדי הציבור באשר הם, ובראשם עובדי הציבור האמונים על אכיפת החוק, על מנת שיוכלו למלא את תפקידם כראוי וללא מורא.

"פגיעה ביועץ המשפטי לממשלה היא פגיעה בשלטון החוק, ובכל אחת ואחד מאיתנו, אזרחי המדינה. עם פגיעה זו לא ניתן להשלים ויש למגרה מן השורש, ולשכת עורכי הדין תנקוט עמדה בלתי מתפשרת ותעמוד איתן לצידו של כל עובד ציבור אשר מנסים להטיל עליו מורא״.

ההודעות שלהלן הופצו על ידי אותה פעילת ימין באותן קבוצות. האחת, הפצה של גרפיקה המציגה את בני גנץ כתומך איסלם, הופצה אחרי הבחירות האחרונות לכנסת, בטרם חברה כחול לבן לממשלת אחדות עם הליכוד. השניה מתוך ציוץ של ח"כ עידא תומא סולימן לפני הבחירות, שכלל צילום מסך של הסתה לאלימות מצד אותה מארגנת. ההודעה השלישית בדבר הפגנה המתוכננת ליום שישי הקרוב, ממש מעכשיו:

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות