מפקד צוות יס"מ שתקף נתינים זרים ירצה עבודות שירות

מפקד הצוות התנכל והכה ארבעה נתינים זרים בזמן פעולה לסגרת מועדוני זרים בלתי חוקיים. ירצה מאסר בעבודות שירות וישלם פיצויים
נעמה כהן |
הפגנה נגד גירוש עובדים זרים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, גזר על קיריל נזרוב, מפקד צוות יס"מ בתחנת שרת במשטרת מרחב יפתח, חמישה חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו בעבודות שירות ופיצוי כספי לארבעה נתינים זרים, לאחר שהורשע בתקיפתם במועדון בתל אביב.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, לפני כשלוש שנים, במסגרת פעילות לאיתור מועדונים בלתי חוקיים המופעלים על ידי נתינים זרים, נכנס הנאשם אל מועדון בו בילו אותה עת ארבעה נתינים זרים. לאחר כניסתו למועדון, פנה השוטר אל המתלוננים, אשר ישבו בסמוך לאחד השולחנות במועדון, הורה להם לעזוב את המקום, הרים את אחד מהם מדש חולצתו והפילו ארצה. בשלב מסוים, דחף הנאשם את שני המתלוננים האחרים לכיוון דלת היציאה מהמועדון והכה אותם באגרופים לפניהם. הנאשם המשיך ונהג באלימות כלפי המתלוננים גם מחוץ למועדון.

מח"ש טענה כי במעשיו אלה פגע הנאשם לא רק בביטחונם האישי של המתלוננים, אלא גם בתדמית המשטרה בעיני הציבור ובאמון שהציבור רוכש לה, וביקשה לגזור עליו מאסר בפועל. בית המשפט קבע כי הנאשם החל את פעילותו באירוע בהתייחסות בלתי מכבדת וגסה כלפי ארבעת המתלוננים, השייכים לאוכלוסייה מוחלשת, ועבר במהירות רבה לשימוש בכוח כלפיהם, ללא כל הצדקה.

"הנאשם ביצע את העבירות במסגרת תפקידו כמפקד צוות ביס״מ, והכל תוך פגיעה ממשית במתלוננים ותוך ניצול פערי כוחות שבינו לבינם, כאשר מדובר באזרחים זרים המשתייכים לאוכלוסייה מוחלשת", כתב השופט בגזר הדין.

השופט אבינור גם קבע כי מדובר במקרה בו לא נדרש שימוש בכוח מלכתחילה, והנאשם מרגע כניסתו למועדון פעל באלימות נגד ארבעת המתלוננים, כאשר לשניים מהם נגרמו עקב כך חבלות. "דווקא הרשות אוכפת החוק צריכה לשמש דוגמא בכל הקשור לכיבוד החוק ולפעולה אך ורק במסגרת ד' אמות שנקבעו בו. יתר על כן, שימוש משטרתי באלימות בלתי חוקית פוגע קשות בתדמית המשטרה, באמון הציבור בה ובשיתוף הפעולה שלו עמה, וממילא ביכולתה של המשטרה למלא את תפקידה כראוי", סיכם השופט אבינור.
____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט שאול אבינור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות