לראשונה בארץ "ארגון הצלה לעסקים בקורונה"

הכל התחיל משיחת טלפון של עו"ד יפעת שי-יוספזון יו"ר HPL אלי "בילי אנחנו שתי בולדוזריות שיודעות להעיף דברים קדימה בואי נעשה מעשה במקום להתלונן" מספרת לנו עו"ד בלהה מצגר, חברת ועד מחוז חיפה בלשכת עוה"ד ויו"ר להב מחוז חיפה והצפון וחברת הנהלה בעמותת יסמין שמקדמת נשים בעסקים.
מעיין לביא |

שתי הבולדוזריות האלו פעילות הן בלשכת עורכי הדין ואף משמשות יו"ר במשותף של הוועדה לעידוד עסקים וקשרי חוץ של לשכת עו"ד במחוז חיפה ושתיהן פעילות בארגוני עצמאים למען קידום העסקים הקטנים והבינוניים במחוז.
במקום לצעוק לבכות ולהתלונן כמה המדינה כושלת בניהול המשבר הכלכלי (כל מי שמכיר אותנו יודע שניסנו כבר הכל), החלטנו לעשות מעשה ולקחת את גורלם של העסקים לידנו. מספרות השתיים.

"בימים אלו אני משמשת בין היתר כיועמ"ש לארגון "צבא העצמאים" בראשותו של טל זילברברג שעושה מלאכת קודש עבור העצמאים. ישנם ארגונים נוספים וחשובים לקידום העסקים והעצמאים בישראל שנועדו להפעיל לחץ מאסיבי על הממשלה ומקבלי ההחלטות באוצר במטרה להשיג עבור העצמאים את הזכויות הבסיסיות המגיעות להם מהמדינה וכן צינור חמצן מיידי להצלת העסקים שנסגרים בזה אחר זה כמו מגיפה". מספרת יפעת
"הפעילות המבורכת הזו קשה מאד כשתוצאותיה תלויות בסופו של יום במדינה ויקח זמן לראות את פירות המאבק. זמן שאין לנו. אנחנו במלחמת הישרדות קיומית. למרבית העסקים הקטנים, חודש אחד ללא תזרים יכול להיות גזר דין מוות לעסק ולכלכלת המשפחה. ובשעה שהבנקים נמנעים מליתן הלוואות ולהגדיל אשראים, וההוצאות הכבדות ממשיכות לרדת, הדרך לקבורתו של עסק קרובה מאי פעם."

"אמרתי לבילי, אין לנו זמן! אנחנו בנחיתת חירום, המטוס עומד להתרסק, חייבים להרים הגהים ולהציל את המטוס מהתרסקות וודאית. אין לנו זמן שהמדינה תתעורר ותזרים, אולי, כמה גרושים. עו"ד בלהה מצגר שכידוע בימים אלה מופיעה בכל במה אפשרית במסגרת תפקידה כיו"ר להב מחוז חיפה והצפון, במקביל לניהול משרד עורכי הדין המצליח "מוטאי מצגר גרבאוי חברת עורכי דין" וזועקת את זעקת העצמאים חיזקה את דבריה ועד שהמדינה תזרים את הכספים אלה אם בכלל לא יישאר עסק כדי לקבלם והדבר האחרון שאני לראות זה בעל עסק שהתאבד". אני יודעת ששתינו עם מנועי הטורבו שלנו נצליח, למרות כל הקשיים" מספרת יפעת בהתרגשות עצומה מלווה בכאב גדול."

בילי כהרגלה לא מהססת, מיד מתגייסת ומפעילה את כל המערכות ומתחיל סיעור מוחות של שעה ארוכה, של שתי הנשים החזקות האלו, שבסופה נולד המודל להצלת העסקים הקטנים. מודל שמטרתו כפולה לתרום ולהיתרם.
"חשוב להבין שהפרויקט הזה אינו פרויקט נדבות לעסקים. בעלי העסקים הקטנים הקימו אותם בעשר אצבעות והם זקוקים לעבודה לא לנדבות. הרעיון הוא שאדם או עסק המעוניין לסייע להצלת העסק הקטן ירכוש ממנו שירותים, אשר במקום שיסופקו לו, הם יסופקו לצד שלישי כתרומה" מספרת בילי.

"למשל, חנות כלי כתיבה. התורם המבקש להציל את העסק מזמין שירות מהחנות נניח בעלות של 10,000 ש"ח כלי כתיבה וציוד משרדי. הציוד הזה, לבחירת התורם יועבר לתרומה עבור ילדים נזקקים שאין להם יכולת לרכוש ציוד לימודי. כך למעשה יוצא שכולם תורמים ונתרמים. התורם המציל, מסייע ליתן חמצן בדמות הזמנת שירות עסקי מהעסק הקטן והעסק הקטן יודע כי השירות שלו יסייע לאחרים הזקוקים לכך." מסבירה לי בילי.
"כשהרעיון עלה, עלו תהיות מצד הסובבים אותנו, באשר ליכולת לסייע כטיפה בים ואין בכך די. אני לא יכולתי לשמוע את זה". מספרת יפעת


"המציל עסק אחד ומשפחה אחת מקריסה כלכלית כאילו הציל עולם ומלואו" אומרות השתיים יחד כמו תאומות סיאמיות."גם אם נסייע להציל או לתת חמצן ל – 10 עסקים בלבד, אנחנו את שלנו עשינו. אנחנו נתחיל בקטן ונצליח בענק".

בילי ויפעת רק מחכות לספקות בביצוע, הן חיות מזה שאומרים להן "לא", כך האמביציה שלהן רק גוברת, וזה תמיד עובד להן. הן לעולם לא מתייאשות ולא מוותרות.
"זוהי שעת המבחן שלנו האזרחים ושלנו העסקים, בה הערבות ההדדית תקבע אם נצליח לשמור על העסקים שלנו. לא נחכה למדינה, נפעל בכוחות עצמנו ובאופן מיידי" מסכמות השתיים.
אנחנו פונות מכאן אליכם הן למצילי העסקים והן לעסקים הקטנים, הירשמו בלינקים המצורפים, מלאו את פרטיכם ואנחנו נדאג לכל היתר.
חשוב להבין כי מדובר בפיילוט ולא ניתן לסייע לכולם, אך אנחנו נעשה את מירב המאמצים לסייע לכמה שיותר.

מעוניינים לתרום או להסתייע? בבקשה השאירו הודעה בכתובת המייל:

hatzala.hasakim.korona@gmail.com

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות