"החלטות הפיתקית" יכנסו גם למאגרי הפרסומיים החופשיים

מערכת בתי המשפט נעתרה לבקשת התנועה לחופש מידע שביקשה שקיפות גם בהחלטות "הפתקית" שלרוב הינן טכניות
מעיין לביא |

עד היום, כאשר הופיעו החלטות קצרות של שופטים בפיתקיות על כתבי טענות או על גבי פרוטוקולים, לא ניתן היה לראות אותן באתרי מאגרים משפטיים דוגמאת נבו ופסק דין. לבקשת התנועה לחופש המידע ועמותת "הצלחה", מערכת המשפט החליטה להתחיל לפרסם בנט המשפט גם את ההחלטות שניתנות בפיתקית, ומעתה שימוש בהחלטות בפיתקית יהיה רק לעניינים דיוניים טכניים, ולא בהחלטות מהותיות.

בימים האחרונים התקבלה במערכת בתי המשפט ההחלטה להתחיל לפרסם בנט המשפט גם החלטות שניתנות על ידי השופטים בפיתקית. מדובר בהחלטות שבדרך כלל נחשבות טכניות, אבל היו גם החלטות מהותיות. עד היום, ברירת המחדל של מערכת המשפט הייתה שהחלטות שניתנו בפיתקית אינן מתפרסמות. התנועה לחופש המידע ו"הצלחה" – התנועה לקידום חברה הוגנת, נלחמו על ההחלטה מאחר ולטענתן עיקרון פומביות הדיון מחייב את פרסום ההחלטות בפיתקית, כמו את שאר ההחלטות ופסקי הדין. הן הוסיפו וטענו כי העובדה ש"החלטות פיתקית" הן חסויות בפועל, עד להחלטה אחרת של בית המשפט, נוגדת את הדין באופן מובהק.

שתי העמותות גם צירפו לפניותיהן להנהלת בתי המשפט דוגמאות של פסקי דין והחלטות מהותיות שניתנו בפיתקית, שלפי תוכנן אין חולק שהיה מקום לפרסם אותם, ושאין כל מניעה מלעשות כן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות