מנגל בסלון? דיונים לקראת רמדאן כארים ועצמאות שמח

עוד לא אושרו כל הנהלים לקראת חודש הרמדאן ויום העצמאות, אבל הדיונים כבר מתקיימים. נקווה שהפעם ההנחיות יהיו ברורות
מעיין לביא |
מטס יום העצמאות שעבר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים השבוע דיון בראשותו בנושא ההיערכות לחודש הרמדאן, יחד עם ראשי רשויות מהמגזר הערבי: ראש מועצת דיר אל-אסד, ראש עיריית נצרת, ראש עיריית אום אל-פחם, ראש עיריית טייבה וראש עיריית רהט, וגם שר הפנים, שר הבריאות, השר לבט"פ, ר' סגל רה"מ, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות וגורמים נוספים.

בדיון עלה הצורך במאמץ משותף למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במגזר הערבי במהלך חודש הרמדאן. ראשי הרשויות הציגו את הפעולות שנעשו מצד מנהיגי הדת והמנהיגות המקומית, לצמצום סכנות ההדבקה. בין השאר, ביטול התפילות במסגדים וקריאה לקיים את ארוחות שבירת הצום בחוג המשפחה הגרעינית בלבד.

ראשי הרשויות קראו לראש הממשלה להטיל הגבלות החל מהשעה 18:00 בערב ועד לשעה 3:00 לפנות בוקר למחרת כדי לצמצם את הסכנה להתקהלויות שיביאו להדבקות המוניות. כמו כן, העלו ראשי הרשויות בקשות לתמיכה בתושבים ולסיוע בצרכים הקריטיים בתקופת הרמדאן.

ראש הממשלה נתניהו שיבח את ראשי הרשויות על המנהיגות האחראית שהם מגלים בתקופה זו, וציין כי עמדתם בעניין ההגבלות תלקח בחשבון בהחלטה שתתקבל. כמו כן, הטיל רה"מ נתניהו על שר הפנים ועל ר' המל"ל לבחון את בקשות הסיוע שהוצגו. רה"מ נתניהו ציין כי רק בעבודה משותפת נצליח למנוע הדבקה המונית בחברה הערבית במהלך הרמדאן.

בהמשך השבוע, קיים ראש הממשלה דיון בנושא מתכונת ימי הזיכרון והעצמאות בצל משבר הקורונה. בדיון השתתפו שרי הביטחון, ביטחון הפנים, בריאות ותרבות, ראש המל״ל, מ״מ המפכ״ל, מנכ״ל משרד הבריאות, היועמ״ש לממשלה ומנכ״ל משרד הביטחון.

לאחר שנשמעה המלצת נציגי ארגוני ההנצחה, בדיון הוחלט, בכפוף לאישור הממשלה, כי השנה לנוכח סכנת ההדבקה, לא תתאפשר ביום הזיכרון הגעה לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה, והמשטרה תסגור את צירי הגישה אליהם.

המשפחות השכולות נקראו לקיים בימים שנותרו עד יום הזיכרון, ביקורי התייחדות מצומצמים בבתי העלמין, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי. בנוסף, טקסי הזיכרון יתקיימו ללא קהל. כמו כן, יתקיימו טקסים סמליים בבתי העלמין הצבאיים בהשתתפות מספר קטן של חיילים ומפקדים ללא קהל, ואלה ישודרו לציבור במתכונת שיקבע משרד הביטחון.

ביום העצמאות יוטל הסגר כללי, במתכונת דומה לחג הפסח. הצעת ההחלטה תובא לאישור הממשלה בהקדם האפשרי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות