גנב טלפון מאישה בזמן שקיימה יחסי מין

לאחר שהבחין בזוג מקיים יחסי מין ברכב, החליט הנאשם לגנוב את הפלאפון של האישה, ובמשך תקופה ארוכה איים עליה שאם לא תשלם לו 50 אלף ש"ח יפרסם סרטון מיני שלה ויספר לבעלה כי היא בוגדת בו • ביהמ"ש גזר עליו 10 חודשי מאסר בפועל
מערכת אוביטר |
"התנהלות פוגענית ובריונית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום בירושלים גזר בשבוע שעבר את דינו של נאשם שהורשע בגניבה וסחיטה באיומים.
על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בחודש פברואר 2016, הגיעה המתלוננת לאחד החופים באזור השרון עם רכבה, שם המתין לה ברכבו אדם נוסף, בשם ב'. המתלוננת נכנסה לרכב והניחה את הטלפון הניד שלה על מושב הנוסע הקדמי ליד הנהג, והותירה את דלת הרכב פתוחה מעט.
בשלב זה קיימו המתלוננת וב' יחסי מין ברכב. באותה עת הגיע הנאשם למקום במשאית בה נהג במסגרת עבודתו והבחין במתלוננת ובב' בתוך הרכב. הנאשם ניגש לרכב, הבחין כי הדלת פתוחה מעט ופתח אותה עוד, שלף את הטלפון הנייד והסתלק מהמקום.
המתלוננת הבינה כי הטלפו הנייד שלה נגנב, ביטלה את כרטיס ה-sim ורכשה טלפון חדש במספר זהה למספרה הישן. בהמשך, ביצע הנאשם אתחול מחדש למכשיר הטלפון והכניס את כרטיס ה-sim למכשיר טלפון אחר שקיבל במסגרת עבודתו, ואת הטלפון הנייד של המתלוננת מכר.
מספר ימים לאחר מכן התקשר הנאשם אל המתלוננת באמצעות טלפון אחר וניתק. לאחר מכן התקשר שוב, פנה אליה בשמה ואמר לה "תחזרי אלי" וניתק. המתלוננת התקשרה אל הנאשם, וזה החל לשאול אותה שאלות אישיות ואמר לה, "את בוגדת בבעלך נכון?", לאחר מכן הוסיף, "אני יודע שאת בוגדת בבעלך וגנבו לך את הטלפון".
בהמשך החל לאיים עליה ואמר: "יש לי סרטונים שלך מצולמת ואם את לא רוצה לראות איך את רוכבת על הבחור השני, אז מה שאת צריכה לעשות זה להביא לי 50,000 ש"ח". המתלוננת ענתה כי אין לה סכום כזה, והנאשם השיב, "תחשבי על ההשלכות, תחשבי טוב טוב".
בשלב זה הציעה המתלוננת להיפגש עם הנאשם ולהביא לו את הכסף. הנאשם ענה לה: "נקבע באיזה מקום רק ככה שאם יבוא אתך שוטר אני אדע מה לעשות והסרטון יופץ .יש לך שבוע להשיג את הכסף. תחשבי טוב טוב עד מחר או שתספרי לבעלך".
בהמשך התקשר מספר פעמים לבעלה, שלא ענה לו, והודיע למתלוננת שימשיך לעשות כן עד שיענה. באחד הימים התקשר למתלוננת חמש פעמים ברציפות, וכאשר לא ענתה שלח לה הודעה, "אם את לא חוזרת אליי תוך 5 דקות אני מבין שאין עסקה ומחר עד הערב בעלך יראה את הסרטון איך את מזדיינת".
בהמשך שלח לה הודעה נוספת בה נכתב, "בעלך בפגישה, תכף ידבר איתי. ממחר את מככבת בסרטי פורנו, תבדקי בחיפוש בוגדת בבעלה".
הנאשם קיבל אחריות על מעשיו והביע חרטה. בפני שירות המבחן ציין כי בבסיס העבירה עומדת תקופה מורכבת בה חש כי אינו מצליח להתמודד עם המורכבות הקיימת במשפחתו.
טרם שנשמעו הטיעונים לעונש ביקשה המתלוננת להעיד ולתאר את הנזק שנגרם לה. בעדותה תיארה כי מאותו יום בו הנאשם יצר עמה קשר היא פחדה לצאת מביתה ללא ליווי ולתחושתה, זכותה הבסיסית לפרטיות חוללה. הנאשם במעשיו הפיל עליה אימה ופחד עד כי החליפה את המנעולים בביתה, את מספר הטלפון הנייד שלה ואת רכבה וכיום היא מסתובבת עם גז מדמיע. עוד ציינה המתלוננת, כי מעשיו של הנאשם פגעו במארג המשפחתי שלה ובבני ביתה.
השופטת הדס רוזנברג שיירט ציינה כי הערכים המוגנים שנפגעו נוגעים להגנה על פרטיותו של אדם, הגנה על כבודו, שלוות נפשו והגנה על חופש הבחירה. עוד ציינה השופטת כי, "מידת הפגיעה של מעשי הנאשם בערכים המוגנים היא קשה ומהותית, והמעשים משקפים התנהלות כעורה, פוגענית ובריונית של הנאשם לאורך זמן".
השופטת ראתה בחומרה את מעשיו של הנאשם, אך גם התחשבה בעברו הנקי ובעובדה שהוא נושא בנטל הפרנסה לבדו. בסופו של דבר גזרה השופטת 10 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי, ו-20,000 ש"ח פיצוי למתלוננת.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות