מאות קילוגרמים של קנאביס נתפסו בדירה בנשר

שופטת בית משפט השלום בחיפה, ג'ני טנוס, האריכה בשישה ימים את מעצרם של שני תושבי עכו, שנעצרו בחשד לסחר וגידול סמים, לאחר שבחיפוש בדירה בנשר נתפסה מעבדה לגידול שתילי קנאביס בכמות של מאות קילוגרמים. פרקליטם של השניים עו"ד מיכאל כרמל טען כי אחד החשודים הודה
אייל חן |
קנאביס

למשטרה הגיעה לפני כחודש מידע מודיעיני על מעבדה לגידול סמים בעיר נשר, השוטרים הוציאו צו חיפוש ורק השבוע ביצעו אותו וכאמור מצאו במקום מעל 300 ק"ג שערך השוק הוא כ-10 מיליון שקלים. בחקירה כאמור הודה אחד מהם כי המעבדה שייכת לו וטען כי זה לצריכה עצמית החשוד השני טען כי הוא היה שם באופן אקראי ולא ידע דבר על הסמים.

השניים הובאו לבית המשפט השלום בחיפה להארכת מעצר, שם טען נציג המשטרה כי קיימת עילה של שיבוש, מאחר והחשוד המרכזי מכיר את העדים ויכול להשפיע על החקירה.


מנגד, הסניגור, עו"ד כרמל טען כי מרשו הודה באשמה וביקש להפחית את ימי המעצר אותן ביקשה המשטרה. "זה שהחשוד טוען שזה לצריכה עצמית זה לא משנה מההודאה שלו בהקמת המעבדה, בגידול הסמים ובכל העבירות הנילוות שבהן הוא חשוד. אינני רואה שום סיבה מדוע בתיק שכזה יש צורך ב- 10 ימי חקירה כדי לבסס הודאה באשמה", אמר עו"ד כרמל והוסיף: "מדובר בבחור נטול עבר פלילי. המצב היום הוא שכל מעצר, בטח בימי קורונה, תיבדק הנחיצות שלו ולבדוק אפשרות של שחרור לחלופה. מדובר, לכאורה, בעבירות חמורות. אני מציג לביהמ"ש שתי החלטות בעבירות דומות, שבהן חשוד שוחרר לאלתר לאחר הודאה, וחשוד אחר שוחרר בהארכת מעצר שנייה. סבורני, שניתן לסיים את החקירה במהירות האפשרית בתיקים כאלה".

שופטת בית משפט השלום בחיפה, ג'ני טנוס, קבעה בסיכומו של דבר כי נגד שני החשודים קיים חשד סביר כי ביצעו את המיוחס להם והורתה כאמור, על הארכת מעצרם בשישה ימים. "לאחר שעיינתי בתיק החקירה, שוכנעתי כי קיים חשד סביר לכך כי החשוד ביצע את המיוחס לו. כמו כן, תנאי המקום וכמות הסמים הגדולה מאוד אינה עומדת בשלב זה בקנה אחד עם הטענה כי מדובר בסמים לצריכה עצמית", כתבה השופטת טנוס בהחלטתה, אולם הוסיפה באשר לחשוד השני שמכחיש את המיוחס לו: "ערה אני לטענות החשוד והחשוד האחר לגבי מידת המעורבות של החשוד בעבירות המיוחסות לו. יחד עם זאת, אין לערוך אבחנה בין החשוד בשלב זה וניתן לבחון את האבחנה בדיון הבא".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות