מה קשור "הופעה מאכזבת"?

איש עסקים חויב לשלם ללהקת מה קשור כסף על הופעה בחתונת בתו למרות שטען כי היא היתה מאכזבת
רונן לוי |
להקת "מה קשור". צילום אורי לנץ, פלאש 90

איש עסקים, שהזמין את להקת מה קשור להופיע בחתונת בתו, לא שילם להם ההופעה וההמחאה שנתן לא כובדה על ידי הבנק. במקביל הוא הגיש נגד הלהקה תביעה בסך רבע מיליון שקלים, לאחר שטען כי מדובר היה בהופעה לא מקצועית ומאכזבת. שופט בית משפט השלום בתל אביב, נמרוד אשכול, הורה לו לשלם את סכום ההופעה, דחה את תביעתו נגד להקת מה קשור וכן קבע כי הוא ישלם 20 אלף שקלים בגין שכר טרחת עורך דין והוצאות.

לפני כשלוש וחצי שנים נכרת הסכם בין סברס יזמות וייצוג לבין איש העסקים, לפיו הרכב "מה קשור" יופיע בחתונת בתו, בתמורה לסך 60,000 שקלים בתוספת מע"מ. המופע התקיים כמתוכנן, אך ההמחאה שנמסרה לסברס בתמורה להופעה לא כובדה על ידי הבנק בטענת "אין כיסוי מספיק". לפיכך, הגישה סברס תביעה נגד איש העסקים על סך 70,200 שקלים. כחודש לאחר מכן, הגיש איש העסקים תביעה נגד חברי ההרכב באופן אישי – ציון ברוך, אסי ישראלוף ושלום מיכאלשווילי, וכן נגד חברת סברס על סך רבע מיליון שקלים, בגין הפרת ההסכם בין הצדדים, הופעה לא מקצועית ומאכזבת ובגין נזקים שנגרמו לו לטענתו.

בית המשפט איחד את הדיון בשני התיקים וקיבל במלואה, את התביעה, אותה הגישו חברת סברס נגד איש העסקים, שטען בין השאר כי מדובר היה בצ'ק שהופקד מוקדם מדי וכן שחתימתו לא היתה על הצ'ק. השופט אשכול דחה את טענתו של התובע וכתב בפסק הדין כי על גבי השיק, נרשמה סיבת ההחזרה "אין כיסוי מספיק". במהלך הדיון התברר כי השיק הוצא מחשבון בנק שנסגר. מדובר בשיק שנמשך מחשבונו הפרטי של התובע ולפיכך, לאור האמור לעיל, דוחה את גרסתו לפיה אין המדובר בשיק החתום על ידו, הנמסר על ידו או באמצעות מי מטעמו".

באשר לטיב ההופעה של להקת מה קשור, דחה השופט את התביעה. במהלך המשפט הגיע גם שלום מיכאלשווילי להעיד, וטען בין היתר: "כנראה שהאדון רצה שנהיה כל הערב באירוע שלו. להגיד לאדון בפנים מפאת כבודו, שהוא לא קונה אותי לכל האירוע. מה הוא ציפה?! מחילה אם זה פוגע בכל מה שקורה פה עשרים שנה בחיים שלי לא עברתי דבר כזה. אני נותן לו כבוד למרות שהוא לא כיבד אותי… לא אגיד לו בפנים 'תגיד מה אתה רוצה ממני אני בא להופיע וזהו'. אני החלפתי חולצה במהלך ההופעה, כי נתתי את הנשמה שלי במהלך ההופעה. אני עשרים שנה מופיע יש שיגידו שאני מוכשר ויש שיגידו שלא. אם הוא חושב שאני לא מוכשר זכותו המלאה רק שלא יזמין אותי להופעה".

עוד הוסיף מיכאלשווילי: "אני כל כך מקצוען שאפילו האדון לא רצה לתת לנו כוס מים, רצה להטריל אותנו, עשרים שנה לא נתקלתי בדבר כזה. אלירן ברדוגו אמר "האדון אפילו לא רוצה לתת לכם אפילו כוס מים" ככה במילים האלה. אמרתי לעצמי יאללה נותנים מאה אחוז את הנשמה שמנו ידיים, רקדתי כמו בהמה כמו שאני עושה בכל הופעה".

השופט אשכול, שכאמור דחה את התביעה, כתב בפסק הדין באשר לטיב ההופעה: "אף מהדקות הבודדות בהן נראה ההרכב בסרטון, שהוצג על ידי התובע, ניתן להתרשם שמשתתפי ההרכב התאמצו לשמח האורחים. לגבי איכות ההופעה, הדבר כמובן הינו סובייקטיבי. בסרטון נצפה ההרכב שר לקט שירים, תוך שילהוב הקהל. הכלה והחתן רקדו עם ההרכב על הבמה (ביחד ולחוד), שתו עמם 'שוטים', חלק מחברי ההרכב רקד על הבר וברחבת הריקודים, אורחים עלו לבמה ורקדו עם ההרכב, והתובע רקד על הבר".

עוד הוסיף השופט אשכול: "בנוגע לטענתו של התובע באשר לטיב הופעת ההרכב בחתונת בתו, הדברים מעט סבוכים יותר, שכן קשה למדוד איכות של הופעה, וממילא מדובר בעניין סובייקטיבי, בפרט כאשר עסקינן בחתונה בה רגשות רבים מעורבים. לאחר עיון מדוקדק בטענות הצדדים, בתצהירים ובחומר הראיות, יש לדחות טענותיו של התובע מכל וכל".

עו"ד רועי טיבי מגיב להחלטת השופט "חוזים יש לקיים! זהו הכלל הנקוט בדיני החוזים." עוד הוסיף עורך הדין טיבי "לא ניתן להתנער מהתחייבות חוזית ולסרב לשלם את התמורה רק מהסיבה שהשירות לא היה לטעמך, קל וחומר כאשר עסקינן באמנות בה מידת ההנאה היא בעיקר סובייקטיבית. נראה שבמקרה דנן הטענה כי ההופעה היתה מאכזבת הינה חלק מניסיון לטעון לכשלון תמורה, טענה הלקוחה מדיני השטרות, היות וההמחאה שבאמצעותה שולמה התמורה לא כובדה בשל "אי כיסוי מספיק". כאמור, בית המשפט פסק כי ממילא מדובר בעניין סובייקטיבי וכי לא עלה בידי התובע להוכיח את טענותיו."

 

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%95%d7%a2%d7%99-%d7%98%d7%99%d7%91%d7%99-%d7%90%d7%96%d7%a8%d7%97%d7%99-%d7%9e%d7%a1%d7%97%d7%a8%d7%99-%d7%9c%d7%a9%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a8%d7%a2-%d7%94%d7%92%d7%a0/

____________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט נמרוד אשכול

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות