קורס הליטיגציה שאתם חייבים להכיר

את הסיטואציה הבאה כל עורך דין מכיר: אולם בית המשפט מלא, השופט הקשה בשאלה שלא התכוננת אליה, ופתאום – בלאק אאוט, המילים לא יוצאות מהפה והכל מתערבב לך בראש • הסדנה החדשה והמפתיעה של עו"ד אסף נוי והשחקנית טלי שרון, מלמדת את עורכי הדין איך להתגבר על סיטואציות כאלה ואחרות: "הקורס הופך את עורכי הדין ליותר מקצועיים" • ראיון משותף
מערכת אוביטר |
חיבור בין שני עולמות. עו"ד נוי והשחקנית טלי שרון
חיבור בין שני עולמות. עו"ד נוי והשחקנית טלי שרון

מה הקשר בין השחקנית המוערכת טלי שרון ובין עולם המשפט?
את שרון (39) בוודאי יצא לכם לפגוש באחת מהסדרות או הסרטים בהם שיחקה בשנים האחרונות – "למראית עין", "סרוגים", "בני ערובה" וממש עכשיו מככבת בסדרה המוערכת "אוטונומיות".

 width=
"כל אחד מקבל יחס אישי". נוי ושרון

מי שקישר בין שרון לבין עולם המשפט הוא עורך הדין המצליח אסף נוי, המתמחה בדיני נזיקין בדגש על תחום הרשלנות הרפואית. כשמאחוריו עשרים שנות ניסיון ותיקים בעלי שם כמו פרשת רמדיה, זביידה נגד בלינסון ותביעות ייצוגיות מהגדולות בתחום, החליט נוי שהוא רוצה להעניק מהידע והניסיון גם לעורכי הדין הצעירים.
"לפני עשרים שנה עוד לפני לימודי משפטים למדתי משחק אצל יורם לוונשטיין", מפתיע נוי ומוסיף, "אחרי שנים בפרקטיקה גיליתי שהכלים שלמדתי בבית הספר למשחק מסייעים לי להתמודד טוב יותר עם סיטואציות שקורות יום יום בבית משפט".
נוי הבין שאת הכלים שרכש בבית הספר למשחק, כדאי שעורכי דין אחרים שלהם אין ניסיון בתחום ילמדו גם הם. נוי חבר לטלי שרון, שמעבירה קורסי משחק כבר 7 שנים, ויחד הם הקימו באפריל האחרון את "האקדמיה לליטיגציה".
האקדמיה משלבת בין קורסי המשחק והידע המקצועי הנדרש לעמידה על הבמה, לבין הכלים המשפטיים שדרושים לעורכי דין מול הלקוח ומול השופט. בראיון משותף הם מספרים ל'אוביטר' איך הכל התחיל.
אסף: "כפי שציינתי, כלים רבים שלמדתי בבית ספר למשחק מסייעים לי רבות במהלך העבודה המשפטית שלי, ובעיקר בבית המשפט. כך לדוגמא קורה להרבה עורכי דין שנתקלים ב"בלקאוט", או התמודדות עם שאלה שלא התכוננתי אליה והפתיעה אותי".
טלי: "השיעור עובד בצורה כזו – בתחילת כל שיעור אנחנו מבצעים תרגיל משחק ואחר כך משלבים את היישום שלו בתוך הסימולציות המשפטיות של השיעור אותו אנחנו מעבירים. חשוב לנו לאפשר לעורך דין שנמצא בתפקיד מאוד ספציפי להכנס ולהסתכל מנקודת המבט של לקוח, שופט, עד או כל אדם אחר בו הוא נתקל במהלך העבודה. משחק מאפשר לך להבין דמויות שונות המתנהלות בדרכים שונות".
תנו לי דוגמה.
טלי: "למשל, אני מעבירה תרגיל שכל המשתתפים בקורס עומדים במעגל וצריכים להמשיך את הסיפור של מי שלידם מבלי להתנגד לו ומבלי לשנות את הנושא. אחר כך אסף, בסימולציה של חקירה, מראה איך זה מאפשר להם לפרק התנגדויות במהלך החקירה".
"מעניק מהכלים שלמדתי לעורכי דין אחרים". עו"ד נוי
"מעניק מהכלים שלמדתי לעורכי דין אחרים". עו"ד נוי

אסף: "הרבה עורכי דין חושבים שלדחוק עד לפינה זה האופציה היחידה, אבל לפעמים פירוק התנגדות של עד ולתת לו שניה לנשום, יכול להביא לתוצאה טובה הרבה יותר. גם בשלב גיוס הלקוח למשרד שלך אתה צריך לפרק כל מיני התנגדויות של אנשים שעשו פישינג והיו כבר אצל עורכי דין לפני הפגישה איתך".
ואולי זו הייחודיות של הסדנה המעניינת הזו. היא אמנם נקראת "האקדמיה לליטיגציה", אבל בפועל עורכי הדין שמגיעים לומדים הרבה מעבר, והכלים שניתנים להם יכולים להתאים אפילו לעורכי דין שלא מתעסקים בליטיגציה.
אסף: "אנחנו נותנים כלים להתמודדות החל משלב גיוס הלקוח, דרך תכנון אסטרטגיה של תיק שזה דבר שמשפיע על כל הדרך, התמודדות בקדם המשפט עם שאלות שלא חשבנו עליהן בתכנון האסטרטגיה של התיק, הכנת תצהירים, הכנת עד לחקירה, חקירה נגדית כולל סימולציות של חקירה, מלמדים מה חשוב בשלב הסיכומים, יש לנו מרצה אורח שמלמד קריאת שפת גוף וכיצד שפת הגוף עשויה להעביר את המסרים יותר טוב".
טלי: "בסוף הקורס יש משפט מבוים שבו אנחנו מביאים שופט חיצוני שמנהל משפט שלם מקדם המשפט ועד הסיכומים ואני יכולה להגיד לך שהתלמידים עושים דרך מדהימה. מספיק לראות את ההודעות שאנחנו מקבלים מהם אחרי כדי להבין שהם עברו תהליך משמעותי".
איך מתנהל הקורס?
 טלי: "זה קורס חוויתי, לא באים לשבת ולרשום. אפשר לרשום, אבל העיקר הוא להשתתף בתרגילי המשחק, להשתתף בסימולציות המשפטיות, להתנסות. לפעמים עולה בהתחלה תחושה של מבוכה, אבל מהר מאוד מתגברים עליה ומתחילים להנות. משחק לוקח אותך למקום יותר משוחרר. בסופו של דבר זאת חוויה מאוד מהנה".
אסף: "זו גם הסיבה שאנחנו מגבילים את כמות המשתתפים כדי שכל אחד יקבל את היחס האישי, וכמו שטלי אמרה יעשה דרך".
"התלמידים עושים דרך מדהימה". עו"ד נוי עם מסיימי הקורס
"התלמידים עושים דרך מדהימה". עו"ד נוי עם מסיימי הקורס

איך התגובות עד עכשיו?
אסף: "אני יכול הראות לך (מוציא את הנייד). אין אדם אחד שהשתתף עד כה בקורס שלא נשאר איתנו בקשר, שלא מספר לנו כמה הקורס הפך אותו לעורך דין יותר טוב. כל מיני סיפורים קטנים כאלה על סיטואציות שהוא פתר באמצעות כלים שהוא קיבל בקורס. חשוב לציין שזה גם מביא לאחווה כזאת של כל הקבוצה שרוצה להיפגש ומעבירה תיקים בין אחד לשני, זה ממש מה שחלמתי עליו והרבה יותר מזה".
https://www.instagram.com/p/BmOpEQ5glzf/?taken-by=talisharon33
"קורס חוויתי. לא באים לשבת ולכתוב". האקדמיה לליטיגציה
"קורס חוויתי. לא באים לשבת ולכתוב". האקדמיה לליטיגציה

מתי נפתח הקורס הבא?
 טלי: "הקורס הבא והאחרון לשנת 2018 נפתח ב 24.10.18 ועורכי הדין מוזמנים. יהיה כיף".
אסף: "אני אוסיף ואגיד שבחילת 2019 אנחנו מתכננים גם קורס בצפון הארץ, יש לנו סדנאות חד יומיות שאנחנו עושים במשרדים שרוצים לפנק ולקדם את עורכי הדין שלהם, אנחנו מתכוונים להגיע גם לדרום, לירושלים, בקיצור אנחנו צריכים עוד כמה שעות ביממה ואנחנו מסודרים".
לרישום לקורס לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות