רכש רכבים באמצעות צילומי מסך מזוייפים של העברת כסף

אחרי שהעבירו לו את הרכבים, מכר אותם בחצי מחיר. כשבאו להתלונן איים עליהם באלימות
ציון חן |
מגרש מכוניות בתל אביב. צילום: משה שי, פלאש 90

נוכל תושב מזרח ירושלים (31), ניצל את תמימותם של אנשים שהעמידו את רכבם למכירה. לאחר שבחן את הרכב המיועד ו"התמקח" על המחיר, הוא סגר עיסקה, והציג למוכרים צילום מסך פיקטיבי של העברת הכסף. לאחר שהשתכנעו כי את ההעברה יראו בחשבון לאחר מספר ימי עסקים, העבירו לו את הבעלות על הרכבים שהוא מייד מכר בחצי מחיר לאחרים.

הנוכל ביצע את העקיצות שלו ברחבי הארץ. בעלי רכבים מי_רושלים, כרמיאל ונתניה נפלו במצג השווא שלו ובמתק שפתיו. לאחר שהבינו כי איבדו את הבעלות על הרכב ונעקצו בעשרות אלפי שקלים, הם מיהרו להתקשר אליו, אך זה בתגובה איים עליהם כי הוא יודע איך למצוא אותם והוא "ישחט אותם", כדבריו.

המשטרה הצליחה לייחס לנוכל הזה חמישה מקרים של עקיצות רכבים כאלה. לפני כחודשיים הוא עקץ בשיטה זו בעל רכב גולף מירושלים לו הציג צילום מסך פיקטיבי של העברת 43 אלף שקלים לחשבונו. לאחר שבעל הגולף הבין כי נפל בידיו של רמאי, הוא הגיש תלונה במשטרה, ובתגובה הוא קיבל טלפון מהנוכל. "אין בעיה. אם אתה רוצה בדרך הזאת, אנחנו יודעים איפה אתם עובדים. יש לכם מקום בירושלים ואני מכיר אתכם", איים הנוכל על בעל הגולף.

במקרה נוסף לפני חודש וחצי, הוא עקץ בשיטה דומה בעל רכב פאסאט מירושלים לו הציג צילום מסך פיקטיבי של העברת 36 אלף שקלים לחשבונו של המוכר. למחרת עקץ בשיטה זאת גם בעלת רכב טויוטה מכרמיאל אשר לה הציג צילום מסך פיקטיבי של העברת 64 אלף שקלים, כאשר את הרכב הוא מכר ב-35 אלף שקלים למגרש רכבים בירושלים.

תושבת נתניה בעלת טויוטה שלחה בתחילת החודש את גיסה לפגישת עם הנוכל. לאחר שהציג לגיס צילום מסך על העברת 64 אלף שקלים לחשבון של גיסתו, הוא ביקש לעשות נסיעת מבחן נוספת, משום שהגיס סירב לבצע העברת בעלות בטרם גיסתו תראה את הכסף בחשבון.

הנוכל אשר הגיע עם שני חברים לפגישה, השאיר אותם כ"פקדון" עם הגיס, בשעה שהוא יצא לנסיעת המבחן ממנה לא חזר. החברים כמובן היתלו בזמן הזה בגיס ונעלמו לו גם הם.

הגיס שלא ויתר, פירסם בפייסבוק את תמונתו של הנוכל כפי שנקלטה במצלמת אבטחה של קיוסק אשר בסמוך אליו נפגשו. בעקבות הפוסט קיבל הגיס את פרטיו של הנוכל, אבל כשהתקשר אליו על מנת שיחזיר את הרכב, איים עליו הנוכל "אני אשחט אותך. אני אזיין אותך. אני יודע איפה אתה גר. תוריד את הפרסום מהפייסבוק", איים עליו הנוכל.

המקרה האחרון שלמשטרה ידוע עליו הוא עקיצת רכב ב.מ.וו בשווי של 135 אלף שקלים מתחילת החודש, אשר גם בעליו הוא תושב ירושלים. גם כאן קיבל בעל הרכב צילום מסך פיקטיבי של העברת הכסף לחשבונו, והסכים בתמימותו לבצע העברת בעלות לטובת הנוכל אשר מכר את הרכב חמישה ימים לאחר מכן.
______________________
https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות