השפעת נגיף הקונה על מזונות הילדים

משבר הקורונה ללא ספק תפס את כולנו לא מוכנים, מה שהתרגלנו לראות רק בסרטי המדע הבדיוני המשובחים ביותר בהוליווד, פוקד כיום את חיינו ביתר שת. ההגבלות החדשות מחייבות את כולנו לעשות "חישוב מסלול מחדש" ולבצע התאמות רבות לצורת החיים החדש שנכפתה עלינו.
עו"ד מיכאל פיינברג |

אחת השאלות המרכזיות של הורים מתגרשים היא – האם אפשר לשנות את דמי מזונות הילדים לאור מגפת הקורונה שפוקדת כרגע את חיינו?

 

שינוי  בתשלום המזונות הילדים לאור השינו בחלוקת זמני השהות:

אחד האתגרים המורכבים ביותר כיום הוא "למצוא סידור לילדים", אתגר זה קשה שבעתיים כאשר אנו עוסקים בהורים גרושים.

אחד השיקולים המרכזיים שמנחים את בית המשפט לענייני משפחה בפסיקת מזונות הילדים, הוא אופן חלוקת זמני השהות בין ההורים. ככל שזמני השהות מתחלקים בצורה שוויונית יותר בין ההורים, כך דמי המזונות יפחתו בהתאם.

במקרים רבים, מגפת הקורונה גורמת לשינוי ניכר בחלוקת זמני השהות בין ההורים. כך למשל, כאשר אחד ההרים נדרש להיכנס לבידוד, ההורה השני נאלץ להחזיק בילד לאורך כל תקופת הבידוד. במקרה נוסף, חלוקת זמני השהות יכולים להשתנות לאור  הגבלות התנועה שמוטלת עלינו ומחריפת מיום ליום, כך שהילד לא יכול להתנייד בין הבתים של ההורים.

במצב זה, נשאלת השאלה האם ההורה שנאלץ להחזיק בילד מעבר למה שנקבעה  במסגרת חלוקת זמני השהות צריך לקבל פיצוי כספי מההורה השני?

 

שינוי בתשלום המזונות הילדים לאור השינוי בהכנסתם של כל אחד מההורים:

שיקול נוסף שמנחה את בית המשפט לענייני משפחה בפסיקת דמי מזונות הילדים, הוא גובה ההכנסה של כל אחד מההורים.

לצערנו, מגפת הקורונה גרמה לגל פיטורים אדיר, ההכנסה הכספית של הורים רבים נפגעה באופן ניכר. במקרה כזה, הורה שמקבל את מזונות הילדים ופוטר ממקום עבודתו ידרוש את הגדלת דמי המזנות, וההורה שמשלם את דמי המזנות ופוטר ממקום עבודתו יטען כי יש להפחית את דמי המזונות.

 

בחן האם אתה זכאי להפחתת מזונות

[gravityform id="7" title="false" description="false" ajax="true"]

 

מה הפתרון למחלוקות החדשות שצצות לאור משבר הקורונה

פתרון בדרך של הסכמה וכבוד הדדי:

כאשר יש בין ההורים מערכת יחסים בריאה והבנה משותפת שטובת הילדים היא מעל הכול, ניתן להגיע להבנות ולערוך הסכם מזונות לזמן מוגבל.

במסגרת ההסכם ההורים יגדירו את השינוי שיחול בדמי המזונות בהתאם לנסיבות (יגדלו/יפחתו), ובנוסף ההורים יקבעו אלו ניסות יביעו לסיומו של ההסכם וחזרה לדמי המזונות הקודמים.

חשוב לציין שזוהי דרך המלך שתמנע פגיעה מיותרת בילדכם המשותפים ותחסוך לכם כסף והליכים משפטים מיותרים.

 

עו"ד מיכאל פיינברג - עורך דין בדיני משפחה
עו"ד מיכאל פיינברג – עורך דין בדיני משפחה

בקשה לסעד זמני דחוף:

כאשר מערכת היחסים בין ההורים הכורעה ולא ניתן להגיע להבנות, ניתן להגיש לבית המשפט בקשה לסעד זמני להפחתת/הגדלת דמי המזנות.

במסגרת הליך זה הנכם נדרשים להוכיח לבית המשפט על כל שינוי נסיבות מהותי וממשי שלא מאפשר לכם לעמוד בתשלום דמי המזונות או שלחלופין, אתם זקוקים באופן נואש להגדלה דמי המזונות.

במידה ובית המשפט יתרשם שאכן חל שינוי נסיבות מהותי אצלכם לאור משבר הקורונה, לא מן הנמנע שבית המשפט יורה על שינוי זמני בתשלום דמי המזונות.

 

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a0%d7%91%d7%a8%d7%92-%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%99-%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%97%d7%94-%d7%95%d7%9e%d7%a7%d7%a8%d7%a7%d7%a2%d7%99/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות